Inbouw RNS plug & play

BarryXX

Actief lid
Weet iemand of het inbouwen van een RNS plug & play is in een Octavia vanaf zeg 2005??

Ik zie Octavia's staan met onderstaande radio, maar ben ook benieuwd of het geheel voorbereid is in geval van een auto zonder radio??

2mcs4w.jpg

Rallye

Forumguru
Welke RNS bedoel je? De het navigatiesysteem RNS 310 (Amundsen in Skodaland) of de RNS 510 (Columbus)? Of bedoel je iets heel anders?

BarryXX

Actief lid
Zit daar verschil tussen?

Ik heb nu een RNS 310 waar ik heel tevreden over ben, maar als ik voor een goede prijs een 510 kan bemachtigen behoort dat ook zeker tot de mogelijkheden.

filiphch

Nieuw lid
ik zou dat ook enorm graag willen weten
ik wil nl een RNS 315 inbouwen (amundsen+)
en bestaan daar ook frames voor?
Pylyp

Michelv.

Forumguru
Amundsen en amundsen+ (RNS 310/315) kunnen er zo ingezet worden, alleen frame voor om de radio/clima bestellen en gps antenne plaatsen en klaar.

geldt ook voor de 510 natuurlijk,

filiphch

Nieuw lid
En welk site heeft frame precies voor skoda octavia 1?
Want na inbouwen blijft er precies geen plaats boven en onder, net of er 2 stukken aan de zijkanten nodig zijn...

Michelv.

Forumguru
De Dealer, ik heb 10 euro betaald voor frame voor de Amundsen die ik in mijn O2 2006 gebouwd heb.

lees nu dat je een O1 hebt, denk niet dat je daar een Amundsen in kan bouwen.

Michelv.

Forumguru
Is dus een O2.

schiet me net te binnen dat als je een oudere O2 hebt dat je CAN-Gateway ook vervangen moet worden ivm bepaalde storingen die op kunnen treden met inbouw Amundsen. Het is maar dat je het weet, reken op +/- 100 euro voor een Gateway en dan nog iemand met VCDS om de nieuwe Gateway te coderen!!!

Monteurtje

Forumguru
Op de foto staat een Octavia II dashboard. Daar kan wel een RNS in. Inderdaad even een paneeltje kopen voor auto's met navigatie. De standaard zwarte zijn niet zo duur.

Michelv.

Forumguru
Is er ooit al eens een scan gemaakt door iemand met VCDS toevallig bij je auto, daar kan je namelijk aan zien of je een goede gateway in je auto hebt, welk bouwjaar heeft je O2 trouwens?

BarryXX

Actief lid
Mijn O2 is uit 2005 en de vorige eigenaar heeft de Amundsen er in geplaatst zonder de can gateway te wisselen. Ik heb geen problemen met lege accu's oid...

Michelv.

Forumguru
Accu probleem had ik ook niet, wel het probleem dat ik de radio/navigatie en telefoon niet coderen kon met VCDS. En na het vervangen van de Gateway kan dit wel.

Michelv.

Forumguru
Bij inbouw Amundsen met een te "oude" Gateway kan je dit probleem hebben, de gateway "ziet" de Navi niet en daardoor blijft er spanning op je Navi staan. Dit is te controleren, auto van contact en na een tijd contact weer aan en als je Amundsen dan geen Skoda opstartscherm laat zien blijft er dus constant spanning op de Navi staan. Enige mogelijkheid is Gateway wisselen volgens mij.

Michelv.

Forumguru
Ik heb hulp gehad van iemand die iets meer bekend was met VCDS maar is zelf te doen, De gateway zelf zit boven je gaspedaal(met blauwe stekker) even je gateway coding opschrijven welke modules er in je auto zitten, dan accu kabels loshalen en gateway verwisselen, na vervangen Gateway de accukabels weer aansluiten en dan met VCDS de nieuwe Gateway coderen(alle modules aanvinken die ook in de oude aangevinkt waren, Alleen de Lenksaule... zit onder een ander nummer. Van 1 naar 4 geloof ik)

Succes

Bovenaan Onderaan