Inbouw telefoon en pda

bert

Lid
Binnen nu en ca 1,5 week wordt mijn auto afgeleverd. /forum/images/graemlins/489.gifHet wachten duurt nu wel erg lang. Tevens ben ik de voorloopauto spugzat. /forum/images/graemlins/1439.gif

Nu wil ik door de dealer mijn pda (houder/lader) en carkit laten inbouwen. Hebben jullie tips voor plaatsing. Indien mogelijk met foto's. Wellicht kan er een aparte map aangemaakt worden van inbouw dingen.

Bij mij heeft de dealer dat ook gedaan. Is gewoon netjes gebeurt, heb je zelf verder geen omkijken naar.

A.s. vrijdag weer een nieuw project: uitbouw nokia carkit en pda houder lader en daarna direct inbouw Qtek S100 inbouw houder/lader en parrot CK3300 Carkit. Gelukkig wordt ook dit voor me ingebouwd!

Wiseguy

Actief lid
Morgen ga ik samen met een zwager mijn PDA-navigatie inbouwen.... moet alleen nog even zoeken waar ik mijn GPS-muis (bedraad) netjes weg kan werken zodat ik toch nog een goede ontvangst heb.... moet nog even zoeken in de draadjes over navigatie.... /forum/images/graemlins/grin.gif Heeft iemand misschien zo 1-2-3 een voorstel?

Droopy

Actief lid
Wiseguy, zoek even op het forum, volgens mij is een mooie plek onder het bakje in het midden van je auto.
Volgens mij ook redelijk makkelijk te bereiken.
Kijk hier: Tips plaatsen PDA

Leuk toestel die Qtek S100. Ik waarschuw je echter voor het volgende. Ik dacht ook mijn SE P900 en mijn Hp 4150 te vervangen door 1 toestel nl. de Qtek S100. Probleem is dat de Qtek geen carkit heeft en dus gebruik gemaakt kan worden van bijvoorbeeld een Brodit houder. Deze houder voorziet niet in een externe antenneoplossing. Let op dat je de houder niet te dicht bij de radio plaatst want dan kun je geen normaal telefoongesprek meer voeren. De storing is dan niet van de lucht. Ik maak gebruik van de BT carkit van Sony Ericsson. Wanneer je alles laat inbouwen aan de linkerkant van je stuur heb je minder problemen.
Ook een belangrijke reden om niet de Qtek verder te installeren in voicedailing. Dat werkt nu perfect. De Qtek is niet standaard uitgevoerd met voicedailing. Ik heb geexperimenteerd met andere software, maar ik vond die niet succesvol!
Laat me hoe dan ook even weten hoe je ervaringen zijn met een ingebouwde Qtek S100.

Ciao!

VEEJAY

Forumguru
ik heb een Qtec s100 van Orange (m500) en voicedailig software zat er standaard bij.

octofreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Leuk toestel die Qtek S100. Ik waarschuw je echter voor het volgende. Ik dacht ook mijn SE P900 en mijn Hp 4150 te vervangen door 1 toestel nl. de Qtek S100. Probleem is dat de Qtek geen carkit heeft en dus gebruik gemaakt kan worden van bijvoorbeeld een Brodit houder. Deze houder voorziet niet in een externe antenneoplossing. Let op dat je de houder niet te dicht bij de radio plaatst want dan kun je geen normaal telefoongesprek meer voeren. De storing is dan niet van de lucht. Ik maak gebruik van de BT carkit van Sony Ericsson. Wanneer je alles laat inbouwen aan de linkerkant van je stuur heb je minder problemen.
Ook een belangrijke reden om niet de Qtek verder te installeren in voicedailing. Dat werkt nu perfect. De Qtek is niet standaard uitgevoerd met voicedailing. Ik heb geexperimenteerd met andere software, maar ik vond die niet succesvol!
Laat me hoe dan ook even weten hoe je ervaringen zijn met een ingebouwde Qtek S100.

Ciao!

[/ QUOTE ]

Hoi,

Wat de inbouw betreft voorzie ik weinig problemen. Ik bel nu tijdelijk één week tijdelijk met de qtek aan het raam (zuignap) en een gedraad headset. Geen problemen met storing.

Mijn werkgever heeft op dit moment ca. 80 Qteks voor de werknemers aangeschaft, de mensen die de inbouw hiervan verzorgen weten waar ze mee bezig zijn.

Ik laat e.e.a. alsvolgt inbouwen:
- Houder voor de Qtek + stroomvoorziening hiervoor op de plaats waar nu mijn Nokia 6310 zit. Dit is een dashboard steun uitgevoerd met de dashboard'bekleding'.
- De GPS ontvanger van de Parrot CK3300 en antenne voor bellen worden in het dashboard weggewerkt en op de autoantenne aangesloten, dit moet dus vlekkeloos gaan.
- Geluid wordt op de standaardspeakers gekoppeld.

En voicedail gebruik ik nooit, ben meer fan van speeddial.

Ik moet zeggen dat de kosten voor dit verhaal voor een particuliere gebruiker niet te doen zijn (ca. EUR 500).

Als het geheel klaar is post ik wel.

Bovenaan Onderaan