Inbouwdiepte speakers Octavia III

patrickg

Nieuw lid
Hallo,

Ik wil de speakers van, de nog te bestellen Octavia, vervangen door andere. Maar dan is het belangrijk om de afmetingen te weten, zodat het zeker past.

Weet iemand van jullie de maximale inbouwdiepte en de diameter van zowel de tweeter en de woofer. En dat zowel voor de voorportieren als de achterportieren?

Mijn dealer wist het niet en de importeur Pon wist het vreemd genoeg ook niet.

Patrick

Joske

Forumguru
@patrickg

alvast welkom op het forum, we stellen het op prijs als je jezelf eerst voorstelt in het daarvoor voorziene topic, namelijk het meet- en greettopic.

EdK

Forumguru
Kun je toch meten zodra die skoda voor de deur staat ?
Misschien dat de fabrieks installatie wel heelllll erg meevalt.

patrickg

Nieuw lid
@EdK.
ik wil de speakers bij mijn lease auto bestellen, dus achteraf gaat niet helaas. Maar bedankt voor het meedenken.

Bakkertje

Forumguru
Als je het geluid in je auto erg belangrijk vind, zou je een Elegance Business kunnen overwegen. Daar zit een canton systeem in.

Andere luidsprekers gaan je maar beperkt helpen, maar hierover is al aardig wat geschreven op het forum. De radio zelf is een grotere beperkende factor dan de luidsprekers. Ik heb zelf mogen ervaren dat na het vervangen van een Skoda systeem door een JVC het geluid beduidend beter was uit de originele luidsprekers.

Als je het bij je auto gaat bestellen dan zal een dealer het ook in gaan bouwen neem ik aan? Vraag dan even bij je dealer of hij de originele (of in ieder geval het onderdeelnummer ervan zodat je zelf kunt zoeken) afmetingen op kan zoeken. Dan kun je op basis daarvan gaan kijken wat er past. Ik gok dat er een 16,5 cm composet inzit..

patrickg

Nieuw lid
Ik ben nog vergeten te melden dat ik een 14% octavia wil bestellen en dan kun je geen canton bestellen.
Wat betreft het onderdeelnummer is sms wel een goed idee, misschien dat de dealer dan meer te weten kan komen.

intruder1400

Actief lid
Weet iemand inmiddels antwoord op de vraag van Patrickg? Ik wil namelijk ook graag mijn speakers vervangen, maar voordat ik bestel wil ik wel weten met welke inbouwmaat ik rekening moet houden. Het zou fijn zijn als iemand dit weet, dan hoef ik niet helemaal een deurbekleding los te maken.

Bovenaan Onderaan