Inbouwen footwell verlichting en portierverlichting skoda superb comfort businessline

Afgelopen dinsdag mijn nieuwe skoda superb comfort businessline mogen ophalen, wat rijd deze auto fantastisch, ik was af gegaan op de verhalen in het forum en heb de auto besteld zonder proefrit. Toch heb ik nog een vraag wellicht kan één van de medeforumers er een antwoord op geven.

De comfort businessline heeft geen portierverlichting, dit wist ik bij bestellen, ik vraag me af of dit in te bouwen is.
Wat mij wel verbaast is dat er achter geen footwell verlichting is, ik zie wel de uitsparingen onder in de stoel maar geen lampje zowel behuizing. Een aansluiting kan ik ook niet zien zitten, misschien dat ik hiervoor bekleding weg moet halen.

Weet iemand van jullie of bovenstaande vragen mogelijk zijn.

Afgelopen dinsdag mijn nieuwe skoda superb comfort businessline mogen ophalen, wat rijd deze auto fantastisch, ik was af gegaan op de verhalen in het forum en heb de auto besteld zonder proefrit. Toch heb ik nog een vraag wellicht kan één van de medeforumers er een antwoord op geven.

De comfort businessline heeft geen portierverlichting, dit wist ik bij bestellen, ik vraag me af of dit in te bouwen is.
Wat mij wel verbaast is dat er achter geen footwell verlichting is, ik zie wel de uitsparingen onder in de stoel maar geen lampje zowel behuizing. Een aansluiting kan ik ook niet zien zitten, misschien dat ik hiervoor bekleding weg moet halen.

Weet iemand van jullie of bovenstaande vragen mogelijk zijn.

Wat bedoel je met footwell verlichting? Als je bedoelt de verlichting in de voetenruimte, die is bij mij wel aanwezig. Overigens ook een S2C Comfort Buss.line.

Ik bedoel inderdaad de verlichting in de voetenruimte.
Voorin werkt het bij mij ook, maar achterin niet.
Een collega van mij heeft het wel ingebouwd zitten onder zijn
Voorstoelen zodat bij de achterpassagiers ook de verlichting brand.

Ik bedoel inderdaad de verlichting in de voetenruimte.
Voorin werkt het bij mij ook, maar achterin niet.
Een collega van mij heeft het wel ingebouwd zitten onder zijn
Voorstoelen zodat bij de achterpassagiers ook de verlichting brand.

Huh? Achterin voetverlichting? Zou dat aanwezig moeten zijn? Was mij niet bekend. Ik ga het vanavond eens controleren.

Ik heb zojuist contact gehad met de dealer en hij gaat het nakijken, hij was van mening dat het er inderdaad in hoort te zitten omdat je het in de boardcomputer wel ziet staan.
Ik hoop in ieder geval dat het later in te bouwen is, ik heb bij een collega gekeken waar het wel in zit en het is gewoon een armatuur met een lampje. De uitsparing zit er bij mij wel onder de voorstoelen.

Crossmax

Nieuw lid
Waarschijnlijk niet aanwezig op de laatst afgeleverde auto's? De mijne is 2 weken oud en het zit er bij mij ook niet op.

Ericw

Forumguru
Ik heb ze ook niet achterin zitten bij mijn Superb Combi Ambition Businessline...............:(
Wel voorin.

Nu vraag ik me af wat daar de reden van is. Ik dacht dat het er zowel voor als achterin op zou moeten zitten. Ik heb die lijst van modeljaar 2012 gezien en daar stond volgens mij niets op over dat de footlights achter aangepast zouden worden.

@Ericw jij hebt e'm net gekregen, wat zei de dealer ervan dat je deze niet had? Of heb je nog geen contact gehad. Ik krijg mijn auto over een weer of twee dus zal meteen kijken hoe of wat.

Ik heb mijn auto vorige week opgehaald, deze is van modeljaar 2012.
Afgelopen vrijdag bij de dealer geweest voor navraag en gekeken in de showroom bij de comfort en ambition uitvoering en hierin was geen footwell ingebouwd voor de achtepassagiers.
Het antwoord van de dealer was "dan zit het er niet meer in". Gelijk bij de service balie gevraag of het achteraf in te bouwen was, maar volgens hun mag dit niet meer van de importeur, vreemd!

Ik hoop dat iemand anders het wel lukt.

Ericw

Forumguru
Ben bang dat dit met de greenline te maken heeft (die heb ik), want de chrome eindstukken op de uitlaat zijn ook op de greenline modellen "gesneuveld"........:(

Mr_McPhisto

Actief lid
Ik heb mijn auto vorige week opgehaald, deze is van modeljaar 2012.
Afgelopen vrijdag bij de dealer geweest voor navraag en gekeken in de showroom bij de comfort en ambition uitvoering en hierin was geen footwell ingebouwd voor de achtepassagiers.
Het antwoord van de dealer was "dan zit het er niet meer in". Gelijk bij de service balie gevraag of het achteraf in te bouwen was, maar volgens hun mag dit niet meer van de importeur, vreemd!

Ik hoop dat iemand anders het wel lukt.

Ik heb ook modeljaar 2012, een ambition combi greenline en daar heb ik WEL verlichting achterin onder bij de passagiers. Bedoel je dat?

Mr_McPhisto

Actief lid
ja inderdaad vreemd. Je bedoelt dat het aan is als je de auto opent? Of ook tijdens rijden? Dat moet ik bekijken. Maar heb jij dan helemaal geen verlichting daar nooit??

Hallo Erik,

Ik heb een greenline station ambition business. (een week of 3 nu)
Daar doet de voetverlichting achterin het 's avonds altijd.
Overdag neem ik aan van niet.
Net als de lampjes achter de klink binnen.
Vind alleen de led lampjes binnen naast de binnenverlichting erg fel en wat schuin naar achter schijnen.
Als je ze lager draait dan is de cockpit verlichting weer iets te zwak naar mijn zin.

Ericw

Forumguru
Ok, sommige Ambitions hebben het dus wel en andere weer niet..............
Voor de duidelijkheid: erg is überhaubt geen lampje ingebouwd voor de achterste "footwell" verlichting :(

ajan

Lid
Ik heb het volgens mij en niet voorin en niet achterin, kan dat ook nog? :-)
Uitvoering is Ambition Business Line van februari 2010

Giant

Forumguru
Arjan, je weet dat je 2 zaken afzonderlijk moet instellen? Enerzijds het niveau van de verlichtingsterkte, maar anderzijds is er in de maxi dot ook een vinkje te plaatsen waarmee je de foot dwell verlichting activeert of uit zet. M.a.w. ook al heb je het niveau op maximale sterkte ingesteld, maar je hebt hem niet aan gevinkt op de andere plaats in je maxi dot, dan blijven ze nog steeds uit. Heb je beiden gecheckt?

ajan

Lid
Giant,
Beide opties kan ik niet vinden. Zou neem ik aan in het menu verlichting moeten zitten? Hoe heet de optie om het aan of uit te zetten exact?

Bovenaan Onderaan