Inbouwn Nokia CK-100 carkit

Gysman

Actief lid
Wil een CK-100 in gaan bouwen in mijn nog te leveren S2C. De radio in deze auto is een Bolero. Een paar vragen

- wat is een mooie plek voor het klikwieltje (heb in mijn O2 het wieltje in de bekerhouder in de middenconsole zitten. Is toendertijd door dealer uitgevoerd. Deze plaats zou ik wel weer willen hebben, maar is wellicht wat lastig.
- is er een uitbouwinstructie voor deze radio?
- wordt de radio geblokkeerd als ik de isokabel verwijder, of kan dit zonder problemen.
- iemand nog goeie tips?

Thx.

_pm

Lid
Ik heb pas een Nokia CK7-W ingebouwd (S2C Comfort Business, dus met Amundsen navi). Geen idee hoe de CK-100 eruit ziet.... de CK7-W is standaard met een los speakertje. Bij mij gaat het geluid nu over de autospeakers.
Je vragen:
-Plek voor klikwieltje, laag aan zijkant van middenconsole, zit niet in de weg, valt niet op en binnen handbereik. Daar zat ie in mijn vorige auto ook. maar dit is natuurlijk persoonlijk.
-Radio uitbouwen.. is mogelijk hetzelfde als bij de Amundsen. Eerst het plastic frampje wat rondom de navi zit los halen (zit op 4 plaatsen vastgeklemt aan de zijkanten (heel voorzichtig doen, maar lukt wel). Dan vervolgens 4 schroeven loshalen en hij kan naar buiten. de grote stekker zit met een soort van hendel vast (aan de onderkant van stekker) deze eerst loshalen, de antennes en gps hebben ook een schuifje wat eerst los moet voordat de stekker los kan. het is het gemakkelijkste om eerst de antennes los te maken dan kan je de unit draaien en aan de onderkant de clip van de grote stekker los maken.
-Ik heb even een scherm voor het invoeren van de unlock code gezien. Daarna contact tijdje uit gehad en weer aan en het was weg (volgens mij communiceert hij daarover met de auto (er zit wel een safety draadje hiervoor in de grote stekker).
-tip bouw hem in achter je climatecontrol, ruimte genoeg.
-tip2, haal een blokje en stekkertjes die achterin je radio passen (kosten 15 euro) en sluit het e.e.a. zo aan i.p.v. allerlei ISO verloopstekkers e.d. standaard zitten er geen iso stekkers op (de navi, waarschijnlijk ook niet op de radio), dus moet je eerst een verloop naar iso hebben en vervolgens nog een verloop om de boel aan te kunnen sluiten (dit is overigens wel erg plug en play). Weet niet of je met die verlopen ook makkelijk audio over je autospeakers krijgt.
-let wel op met de airbag stekker mocht je het dashboard kastje eruit halen... ik heb netjes met het contact uit de stekker los gehaald en dashboard kastje uitgebouwd en meteen weer de stekker vastgemaakt en bij inbouwen andersom, maar toch een airbag error (die je niet zelf kan resetten). mogelijk komt dit omdat ik het contact kort voor het losmaken van de stekker nog aan had.

succes!

hemi24

Forumguru
Tip: de radio heeft een comfort-coding:

- eerst radio uit, dan contact uit;
- radio loskoppelen;

(inbouwvolgorde gaat omgekeerd)

Als je dit aanhoud "communiceerd" de radio met de auto en zal deze niet om een code gaan vragen.

Verder heeft PM sinds kort genoeg ervaring om je van nuttige info te voorzien... ;)

Bovenaan Onderaan