Inbouwnavigatie S100 werkt niet goed icm camera! Octavia II 2007

A83H

Nieuw lid
Beste iedereen,

Sinds een half jaar ben ik de trotse bezitter van een Octavia uit 2007. Deze fijne Skoda met een comfotabele DSG-bak brengt onze jonge gezinnetje overal waar we heen willen.
Ik heb een inbouwnavigatie gekocht via www.inbouwnavigatie.com.

http://www.inbouwnavigatie.com/skod...oda-octavia-dvd-carkit-telefoonboek-wifi-s100

Een S100 (schijnt een goeie te zijn). Deze heb ik ingebouwd, tegelijk met een achteruitrijcamera.

Ik heb echter nog wel problemen met het functioneren van het systeem, namelijk:

- Als ik het contact aanzet (motor nog niet straten), en vervolgens de pook in 'R' van achteruit, gaat de achteruitrijcamera die ik heb ingebouwd aan en geeft dit weer op het scherm, mooi beeld!! Als ik vervolgens de pook weer in 'P' zet zodat ik de auto kan starten wordt het beeld zwart..wat logisch is, echter start de radio niet meer op, de radio doet helemaal niets meer en is niet meer aan te krijgen, ook niet als ik de reset-knop indruk. Ik moet de auto vervolgens eerst helemaal uit zetten en weer aan om radio te kunnen luisteren.

- De radio startte in het begin netjes op bij starten van de auto, en ging uit bij het uitzetten van de auto, dat doet hij nu niet meer. Ik moet hem zelf aan en uit zetten, ongeacht welke instelling ik verander.

Iemand enog idee hoe dit kan (misschien omdat het een DSG-bak is en de canbus niet goed communiceert met de inbouwnavigatie) en hoe ik dit kan oplossen.

mvrgr, Albert

Figaro75

Senior Member
Ik zou zeggen dat het aan de Chinese kwaliteit van het merkloze toestel is....

Wat zegt de verkoper van het toestel??

Als het eerst wel werkte en nu niet meer dan heb je of zelf iets aangepast of werkt het toestel niet naar behoren.
Ik neem aan dat je dan gewoon garantie hebt.

A83H

Nieuw lid
Ben benieuwd idd. Het heeft vanaf het begin niet gewerkt. Dit is al een tweede toestel, bij de eerste werkte het ook al niet.
Dus ben benieuwd hoe ze reageren.
Waar kan ik wel een fatsoenlijk systeem kopen?

Gr. Albert

EdK

Forumguru
welliswaar voor de dubbele prijs maar kijk eens bij Zenec
service van dealer ( de tijger tilburg ) en vanuit fabrikant een goede service , ook bij problemen
En niet die chinese shit... waarbij een dealer al vaak geen service / backup van fabrikant krijgt

zenec heeft bv firmware updates en kaart updates, en bij aanschaf de eerste maand tijd om gratis kaartmateriaal tot laatst uitgebrachte versie up to daten

Figaro75

Senior Member
Helaas is in dit soort gevallen goedkoop vaak duurkoop.
Zelf heb ik al jaren een Kenwood Dubbeldin erin zitten (meerdere auto's) en ondanks de hoge aanschafprijs heb ik geen problemen en werkt alles nog net als bij de eerste installatie.

Ik snap dat de kosten vaak een probleem is maar ik heb op diverse sites al zoveel gelezen over dit soort toestellen.
Wat EdK zegt klopt helemaal....er wordt gewoon geen service gegeven bij dit soort toestellen.
Gewoon weer een nieuwe erin prikken en kijken of de klant nu wel geluk heeft.
Geld terug is vaak geen optie....zoek maar eens op het internet, bv bij het navigatieforum.

Maar even over het starten....ik moet mijn DSG altijd in P zetten anders krijg ik de sleutel er niet uit. Dus als ik hem ga starten staat hij nog netjes in de P, waarom zet je hem dan zelf in de R stand voor het starten??
Ook als je weet dat dit problemen geeft met je radio.

Het niet uitgaan van je radio (of aan) zit waarschijnlijk in de aansluiting. De quadlock-stekker is meer dan een simpel stekkertje omdat er meerdere signalen over de huidige bekabeling worden gestuurd. Waaronder het signaal voor het starten en afsluiten van de radio. Dit signaal wordt door jou radio dus blijkbaar niet (meer) herkend. Dit ligt vaak aan goedkopere hardware in het betreffende toestel. Als je zelf niets aan de bedrading hebt gedaan ligt het euvel waarschijnlijk dus bij het toestel.

Jee13

Forumguru
heb je de geschakelde en de continue 12v al eens omgedraaid inde kabelboom van radio?

A83H

Nieuw lid
Bedankt voor alle reacties!!

De camera heeft het nog nooit gedaan, tot vorige week: Toevallig zette ik afgelopen week eerst het contact aan en daarna de pook in R (nog niet gestart, want dat kan alleen in P-stand, ik moet h'm ook eerst in P zetten om de sleutel erin te krijgen). Toen kreeg ik in ene keer beeld van de achteruitrijcamera....dus ik weet dat de camera werkt...alleen de communicatie met de 2Din-navigatie werkt dus niet goed..
Ik heb niets aangepast/veranderd aan de bekabeling...ik ben bang dat het idd aan de hardware van het 2Din systeem ligt....
Ik ga proberen m'n geld terug te krijgen...ik ben benieuwd! Wordt vervolgd...

EdK

Forumguru
ben ook benieuwd hoe makkelijk of moeilijk ze gaan doen

en dat je in achteruit pas de camera aangaat zou wel kunen kloppen als die er als achteruit rij camera zit, word deze via canbus ingeschakeld als canbus ziet dat je in de achteruit gaat

verlaan

Nieuw lid
Beste iedereen,

Sinds een half jaar ben ik de trotse bezitter van een Octavia uit 2007. Deze fijne Skoda met een comfotabele DSG-bak brengt onze jonge gezinnetje overal waar we heen willen.
Ik heb een inbouwnavigatie gekocht via www.inbouwnavigatie.com.

http://www.inbouwnavigatie.com/skod...oda-octavia-dvd-carkit-telefoonboek-wifi-s100

Een S100 (schijnt een goeie te zijn). Deze heb ik ingebouwd, tegelijk met een achteruitrijcamera.

Ik heb echter nog wel problemen met het functioneren van het systeem, namelijk:

- Als ik het contact aanzet (motor nog niet straten), en vervolgens de pook in 'R' van achteruit, gaat de achteruitrijcamera die ik heb ingebouwd aan en geeft dit weer op het scherm, mooi beeld!! Als ik vervolgens de pook weer in 'P' zet zodat ik de auto kan starten wordt het beeld zwart..wat logisch is, echter start de radio niet meer op, de radio doet helemaal niets meer en is niet meer aan te krijgen, ook niet als ik de reset-knop indruk. Ik moet de auto vervolgens eerst helemaal uit zetten en weer aan om radio te kunnen luisteren.

- De radio startte in het begin netjes op bij starten van de auto, en ging uit bij het uitzetten van de auto, dat doet hij nu niet meer. Ik moet hem zelf aan en uit zetten, ongeacht welke instelling ik verander.

Iemand enog idee hoe dit kan (misschien omdat het een DSG-bak is en de canbus niet goed communiceert met de inbouwnavigatie) en hoe ik dit kan oplossen.

mvrgr, Albert
Hoi Albert,

Ik ben zoekende naar een soortgelijk systeem, maar gezien je horrorverhaal twijfel ik.

Werkte de weergave van PDC/AC wel op deze unit?

Thanks,

Arjan

A83H

Nieuw lid
Beste allemaal,

Het verhaal is bijna afgerond :)

we zijn bij AK center in Spijkenisse geweest, zeer vriendelijke eigenaar, behulpzaam en heeft verstand van zaken!!

Hij heeft het systeem ingebouwd zonder Canbus (wordt toch niet gebruikt) en het werkt super!

De beste man knipte resoluut verschillende draden door en begon van alles aan elkaar te knopen:jaja:.

Enige wat nog niet helemaal werkt is de achteruitrijcamera, die werkt soms wel en som niet, dit heeft ook weer te maken met Canbus. Hier moet ik nog een relais tussen maken, die hadden zij niet op voorraad.

Al met al loopt het dus met een sisser af, systeem werkt nu goed, op de camera na dan.

Groet, Albert

ertromp

Forumguru
Ik neem aan dat er draden van je navigatie losgekoppeld zijn?
Want dat doorknippen van bekabeling die toebehoort aan de auto ben ik persoonlijk geen voorstander van

Bovenaan Onderaan