Inbusbouten dagdragers

Okki

Donateur
Hoi,

Ik heb een paar originele dakdragers voor de Yeti overgenomen.
Het blijkt nu dat de inbusbouten voor in de dakrailing er niet bij zitten. Had hij per ongeluk op de auto laten zitten bij verkoop.
Heeft iemand wellicht 8 of 10 stuks van deze in zijn dakreling zitten en wil deze aan mij overdoen?

be6d36c6ae2045eed2dfc98dcbcc683a.jpg
 

Noord26

Forumguru
Een beetje handel heeft legio keuze uit boutjes. Het is maar net hoe snel je iets een niet standaard boutje vind ik persoonlijk.. Kom je niet verder als boutje/moertje in M-formaat, tja..
 

Cordoba

Forumguru
het lijkt erop dat de imbusboutjes een conische kop hebben (moeten die ergens in vallen??)
Misschien originele bouten bij de dealer scoren, anders kijken of je standaard imbusbouten aan kunt laten passen (bijv. in de juiste vorm laten slijpen)
 

Okki

Donateur
Inmiddels na 3 kwartier zoeken op internet eindelijk de handleiding gevonden. Zo te zien zijn de boutjes bij de dealer te bestellen. Duimen maar......


b106638b44c5b9d540d07748b7f92921.jpg

781c9381294007036a577641db3b6684.jpg
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
LAS630010 is idd het juiste onderdeelnummer :-)

(heb net nog even in de catalogus gekeken) prijs kan ik niet zien voor deze artikels
 

Okki

Donateur
Echt niet !!! Alles kost in NL geld !!


Wat een gekl...t met die dakdragers zeg. Eerst had ik een O1 met dakrailing. Daar paste dakdrahers van een Opel op (die kom ik overnemen van mn broer).
Fietsendragers van Thule gekocht met een U vormige bevestiging (soort draadeind)
Naderhand een 02 sedan. Speciale dagdragers besteld, die waren dikker dan die van de O1 en daar pastte de fietsdragers niet op. Dus weer 3 nieuwe Thule fietsdragers gekocht.
Nu op de Yeti...dakdragers gekocht, helaas zonder inbusboutjes...dus die weer bestellen.
Net even gekeken naar de fietsdragers en ja hoor......pas er weer niet op omdat de dakdragers trapezium vormig zijn. Grrrrrrrr.......hopelijk met wat "spare parts" van Thule op te lossen...maar je wordt er wel gek van.
 

EdK

Forumguru
Tsja @Okki vandaar dat ik in het dorp hier fiets en de rest met de Yeti doe.
En wil ik ergens anders fietsen dan huur ik er wel één, scheelt een boel ergenis...
 

Okki

Donateur
Tsja EdK, dat zei mijn vrouw nu ook; "Kunnen we niet beter een paar fietsen huren?" Als je kijkt wat ik al uitgegeven heb aan dakdragers en fietsendragers was dat waarschijnlijk een betere optie geweest.

Boutjes kosten 15 euro per 4 stuks. Dus total 30 euro. Samen met de dakdragers, die had ik voor 50 euro, valt het dan nog mee.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Ik hou het maar op het fietsenrek achter op de trekhaak; gaat al jarenlang en meerdere auto's mee. Is ook veel makkelijker te beladen.
Mijn vrouw heeft sinds kort een e-bike, die wil je toch echt niet boven je macht moeten tillen... :nono:

Voor de dakdragers heb ik trouwens een andere bestemming: daar moet de kajak op liggen.

01829r_kano-dak.jpg
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Fietsendrager op de trekhaak, dat dacht mijn schoonvader ook. Paar jaar terug een Twinny Load gekocht.
Maar door de afneembare trekhaak op zijn nieuwe auto én andere fietsen (kranken passen niet meer) kan die Twinny Load ook bij het grof vuil. Met een beetje mazzel krijg je er op internet nog € 10 voor.

Niet elke fietsendrager op de knobbel is trouwens geschikt voor een E-bike
 

Canon-Eye

Forumguru
Nou, ik heb heel bewust juist niet voor een Twinnyload gekozen, juist vanwege die crankbevestiging. De Spinder Hawk is voor een e-bike niet optimaal omdat die geen doorlopende goten heeft, dus je kunt die er niet via een oprijgootje "vanzelf" op laten rijden.
spinder.gif
Je ziet 2 van die gebogen wielgootjes per fiets en daar moet ik ze dus in tillen. Je kunt ze wel heel secuur afstellen met 1 inbussleuteltje; samen met de opklapbeugel staat de fiets dan onwrikbaar als een rots. En dat tillen valt op zich nog wel mee, want het is amper kniehoog én ik sta er vlak tegenaan, dus geen gestrekte armen (wat je bij een fietsengoot op het dak toch meestal wel hebt).
Die bike is zonder de accu trouwens niet merkbaar zwaarder dan haar vorige fiets (trommelremmen met staafjes - allemaal staal!) dus ik ben er niet op achteruit gegaan.

En die kajak (#15 hierboven) is kevlar-versterkt en weegt krap 20 kilo dus dat is goed te doen, zeker omdat ik de voorpunt op de grond laat rusten terwijl ik het ding eerst even op de uitschuifbare achterdrager leg. M'n vorige was van normaal polyester met glasvezel, ruim 30 kilo.
Tsja, "Je wordt ouder, pappa!" hoor ik de kinderen, dertigers inmiddels, soms heel zachtjes zingen. :facepalm:
Maar voorlopig vaar ik ze nog zoek als het moet. Althans, het eerste uur dan toch... :D
 

Ardin

Nieuw lid
van de Twinny-load al het staande ijzer er af geflext(d) een hele mooie kunststof koffer gevonden en deze met spanbanden vast gesjord op/aan de twinny , vreemde gezichten op de camping maar vonden het wel een goede oplossing om net iets meer mee te kunnen nemen gezien de laadruimte in de Yeti niet al te groot is.
En als we de fietsen willen meenemen hebben we hiervoor een "echte" rijwiel drager op de trekhaak.
 

turboturbo

Forumguru
Fietsen huren op locatie heb ik ook vaak gedaan met m'n vrouw. Soms voor 2 dagen soms voor 2 weken. In de helft van de gevallen een teleurstelling omdat de fiets(en) nooit helemaal goed / lekker past zoals je eigen dat doet. Je bent compleet overgeleverd qua comfort van zo'n fiets, aan de voorraad, service, staat van onderhoud etc, van zo'n verhuur tent. Des te toeristischer de plek, des te slechter het vaak gesteld is, heb ik gemerkt.

Persoonlijk nam ik toch veel liever m'n eigen fiets mee, met alle comfort die daarop zit (parallel verende zadelpen, bijv)
 
Bovenaan Onderaan