Indicatie aanhanger licht stuk

martijn.dutch

Senior Member
Ik weet zeker dat zowel het remlicht als knipperlicht links stuk was, maar alleen het knipperlicht gaf ie aan uploadfromtaptalk1406979604359.jpg uploadfromtaptalk1406979612996.jpg

Canon-Eye

Forumguru
Waarschijnlijk kan er maar één melding tegelijk op de display verschijnen.
Als je alleen het knipperlicht had vervangen, dan zou daarna waarschijnlijk de melding van het remlicht verschenen zijn.
Of heb je dat zelf al getest?

martijn.dutch

Senior Member
Peter dat is slim gedacht! En die haakse slijper was om de volledig vastgeroeste schroefjes los te slijpen. Licht unit was beyond repair..

andrehj

Forumguru
@Peter-036 heeft volgens mij idd gelijk. Zo kan het systeem ook niet zien of er een breedtelichtje stuk is, omdat de achterlampjes (van dezelfde kant) door dezelfde draad gevoed worden.

skodaboy

Forumguru
lang leven het lampjes controlesysteem..:D

bij de 02 heb ik "maar" een minidot scherm,maar er is wel een controlelampje wat gaat branden als er is iets mis is met de verlichting van de auto of aanhangwagen.

ik heb hier een 4 maanden oude aanhangwagen staan,waar van ik 200% zeker weet dat verlichting allemaal werkt,
de verlichting is links en rechts apart aangesloten,toch geeft de 02 af en toe aan dat er iets mis is verlichting ondanks dit niet is..:nono:

van het moment hij de melding geeft,haal ik de stekker weer uit de auto en plug hem vervolgens weer in en dan is ook de melding weer weg..raar maar waar.

binnenkort (5 weken) gaat deze aanhangwagen toch de deur uit en komt er een verlaagde plateauaanhangwagen in de plaats.

de huidige aanhanger te klein(te kort) voor de quad in te laden,hij pas er net in maar als de quad hier op staat,staat hij te ver naar achter en hierdoor heb ik te weinig kogeldruk op de 02.
omdat ik de aanhangwagen maar 2x heb gebruikt en nog in nieuw staat is lever ik hem weer in bij de verkoper waar ik de plateau heb besteld..:D

en een plaatje bij het praatje.. eduard plateau.jpg

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Bij het lezen, had ik inderdaad hetzelfde idee als Peter-036, en het blijkt ook te kloppen, dus niet zoveel toe te voegen.

Door bij dergelijke vragen/problemen te bedenken wat de verschillen zijn tussen beide systemen (knipperlichten en remlichten in dit geval dus), kun je vaak al bedenken waar de oplossing zit.

Antera

Donateur
@skodaboy

De meldingen komen omdat de weerstands waarde niet meer klopt met de gegevens in de computer. ALs je ergens een slecht contact heb dan kan het ook zo zijn dat de waarder erbuiten valt en daarom je een melding krijgt.

skodaboy

Forumguru
zo mijn "probleem" met de melding 'defect licht' als ik met een aanhangwagen rijd is ook op gelost.
ik wist 200% zeker dat niet aan de aanhangwagen lag,het probleem zat hem in de verloopplug van 13 naar 7 polig.

twee pinnen waren groen en ook geoxideerd,gewoon ff een nieuwe adapterplug gekocht bij de dealer en klaar..:jaja:
sindsdien geen melding gehad als ik met de aanhangwagen rijd..:D

andrehj

Forumguru
Hoe komen die pennen groen? Of laat je die adapter altijd zitten? En hoe zag je stopcontact er uit?
Compleet verrotte pennen door het altijd laten zitten van zo'n adapter heb ik namelijk vaker gezien. Vaak zit er niet of nauwelijks een afdichting tussen adapter en stopcontact, zodat er zich door regenwater en strooizout een fantastische oxidelaag vormt tussen de pennen.
Die adapter dus alleen monteren bij daadwerkelijk gebruik.

• Leuk
Waarderingen: CDK

skodaboy

Forumguru
@andrehj adapter zat sinds jaar en dag (6 jaar) al onder de auto..:cry:
vandaar dat ik het voorgeschreven probleem had.

het stopcontact van de trekhaak is oke..enkel twee pinnen beetje groen/geoxideerd langs de 7 polige kant..
zal dus maar braaf de nieuwe adapter in de 02 bewaren en enkel monteren bij gebruik..;)

Bovenaan Onderaan