Indicatie piepertje parkeersensoren.

Hallo,

Wie o wie weet waar zich het piezo (piepertje) van de parkeerhulp bevindt bij een benzine versie 1.4 Fabia I combi van 2004 ????
De onze is sinds afgelopen week wel héél stil geworden (volume vrijwel nul)
Hij piept nog wel maar is nog nauwelijks te horen.
Ik kan me zo voorstellen dat hij ergens los hangt of naar beneden is gezakt...... ???? :biggthumpdown:
Ik begin me zo ondertussen vreselijk te irriteren aan al die heel vreemde storingen en rare zaken die zich voordoen bij de Skoda Fabia:confused:
Ik heb geen idee wat er nu weer loos is, als dit soort narigheid tekend voor de kwaliteit van Skoda ben ik er behoorlijk klaar mee !
Er gaan al gedachtes over hem in te ruilen en weg te gaan bij Skoda en er vervolgens nooit meer terug te keren.
In de laatste 18 jaar allerlei merken en uitvoeringen gerdeen en werkelijk nog NOOIT zulke rare zaken meegemaakt als bij dit merk.
Vandaag weer naar de garage geweest..... motormanagement indicatie knippert, NIET uit te lezen via diagnose apparatuur.
Na starten is de storing overgegaan in een constante motormanagement indicatie !!!! djeeeeeez wat nu weer .
In januari 2009 net een rekening van meer als 800 Euro gehad voor het repareren van een bedradingsstoring (allerlei indicaties weten jullie nog ????!) en nu dit weer.
Vannacht op aanraden van de dealer de auto met afgekoppelde accupolen weggezet om te kijken of hij morgen wél uit te lezen is.

Maar om op dat piepertje terug te komen ....
Waar bevindt zich dat nare ding, omdat hij zo zacht klinkt kan ik hem absoluut niet tracen.
Locatie waar te zoeken/vinden is me héél wat waard.

Heeeeeeelp :407:

Greetings
Claymore

Ik heb zelf geen Fabia dus ik kan het niet met zekerheid zeggen maar, bij de Octavia 2 zit hij in de linker achterdeur, ik denk ter hoogte van de raam open/dicht drukker.

Ik weet dat omdat een maand of 6 geleden mijn PDC speaker plots stuk ging, ipv. een mooi geluidje kwam er een erg schele toon uit vandaar dat ik weet waar hij bij een O2 zit.

Hai,
Bedankt voor het meedenken op afstand.
Mijn indicatiepiepertje zit zeker niet in de achterdeur.
Ik hoor ergens iets diep in het dashboard.

Thanks again:smirk:
Greetings,
Claymore.

Ik heb zelf geen Fabia dus ik kan het niet met zekerheid zeggen maar, bij de Octavia 2 zit hij in de linker achterdeur, ik denk ter hoogte van de raam open/dicht drukker.

Ik weet dat omdat een maand of 6 geleden mijn PDC speaker plots stuk ging, ipv. een mooi geluidje kwam er een erg schele toon uit vandaar dat ik weet waar hij bij een O2 zit.

Hernieuwde oproep.

Hallo,

Wie o wie weet waar zich het piezo (piepertje) van de parkeerhulp bevindt bij een benzine versie 1.4 Fabia I combi van 2004 ????
De onze is sinds afgelopen week wel héél stil geworden (volume nu nul)

Ik kan me zo voorstellen dat hij ergens los hangt of naar beneden is gezakt...... ???? :biggthumpdown:

Waar bevindt zich dat nare ding, omdat hij nu stil/stuk ? is kan ik hem absoluut niet tracen.
Locatie waar te zoeken/vinden is me héél wat waard.

Heeeeeeelp :407:

Greetings
Claymore

Ronnie

Forumguru
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zit hij achter de klokken in het dashboard, bij de regeleenheid voor de identificatie voor sleutels e.d. en wegfahrsperre.

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zit hij achter de klokken in het dashboard, bij de regeleenheid voor de identificatie voor sleutels e.d. en wegfahrsperre.

Hé Ronnie,

Dank voor je antwoord.
k ga dit weekend eens even verder sleutelen.
Is je iets bekend over wegsterven van het volume bij dit soort sensoren/signalering ?
Enne...... die regeleenhied enz. hoe is die herkenbaar ?
Is de wegfahrsperre een soort antidiefstalblokkering ofzo ?

Alvast bedankt.
Gr. Claymore

Ronnie

Forumguru
Wegfahrsperre is het systeem wat de sleutelcode leest en herkend, en dan de ontsteking vrijgeeft. Probeer de zaak niet spanningsloos te maken, dit kan natuurlijk ook herkend worden als "diefstal", en dan moet je alles weer opnieuw laten" ïnleren" Ik weet niet waar de zoemer precies zit, maar het bedradingsschema in mijn handboek geeft aan dat hij daar ergens moet zitten.

Bovenaan Onderaan