ineens niet meer starten Felicia

martinD

Nieuw lid
:shocked:Hallo skodamannen ,ik heb een probleem mijn fecicia 1.3 start niet maar de startmotor gaat wel rond en heb de zekering,s nagekeken en zijn ok ,maar het is of het de electronis is omdat ik ,als ik rechttreeks benzine in de carb gooi dan loopt die even wel en valt [logis] uit ,zit er dodemans knop ergens ? betreft brandstof blokkering . Hoe kan ik iets doen weet iemand raad graag ...... alvast bedankt martin

Ronnie

Forumguru
Als je de auto op contact zet, kun je dan de brandstofpomp horen draaien? (portier open laten)
Dit duurt zo'n 10 seconden.

martinD

Nieuw lid
Als je de auto op contact zet, kun je dan de brandstofpomp horen draaien? (portier open laten)
Dit duurt zo'n 10 seconden.

Haj bedankt voor reactie , het bj is 1997 en ik hoor geen benz pomp, en kan het aan de zekering kastje [unit] liggen, breuk omdat de Favorits hadden ook dat probleem , ik ben wel bezig geweest met mijn relais van de interval ruiten wisser omdat die niet werkte en het is de langste relais en de zekering en schakelaar is ok en de ruiten wissers doen het nomaal en komt terug in ruststand,alleen de interval doet het niet. vreemd??? Het is net of er geen spanning op de elementen van de sensors ,stappenmotor,etc zit maar hoe kan je dat meten is het met contact aan of moet je juist starten van de motor . Grt martin

Ronnie

Forumguru
Ik had begrepen dat de auto niet wil starten....... heeft dus niets met de ruitenwisser te maken....
Heb je de reservesleutel al geprobeert? Wanneer de chip in de sleutel defect is of de leesring in het contactslot, zal de motor nooit aanslaan.
Verder adviseer ik alle massapunten, ook onder het dashboard, gooed na te kijken en schoon te maken.
Je moet ergens beginnen om een storing in te dammen.

martinD

Nieuw lid
Ik had begrepen dat de auto niet wil starten....... heeft dus niets met de ruitenwisser te maken....
Heb je de reservesleutel al geprobeert? Wanneer de chip in de sleutel defect is of de leesring in het contactslot, zal de motor nooit aanslaan.
Verder adviseer ik alle massapunten, ook onder het dashboard, gooed na te kijken en schoon te maken.
Je moet ergens beginnen om een storing in te dammen.
Haj ronny

Bedankt voor de reactie ik heb twee sleutels waarvan 1 orgineel en 1 kopie en alle twee blijft het zelfde ,en geen reactie en ik ga de massa punten nazien en vastdraaien , is er een mogelijkheid als het de leeskring is stuk mocht zijn het een doorverbinding te maken [voorlopig ] ga verder zoeken ,,,,, Grt martin

pansaebr

Actief lid
Martin,

bij mijn combi van 2000 iets gelijkaardig gehad. zekering van bezinepomp ( nr 15 vervangen ) en 1 van de 2 relais tegen de middenconsole.
Kan er momenteel niet bij voor een foto .

groetjes

Bruno

darkprojectx

Forumguru
benzine relais misschien los getikt toen je aan de het relais van de ruitenwissers bezig bent geweest?
haal het relais van de ruitenwissers eens eruit, misschien is dit niet het juiste relais waardoor je de boel kortsluit.
daarna zekeringen controleren.
benzine relais eruit halen en voelen of hij warm is, zo ja dan kun je een nieuwe gaan kopen (of 2e hands wat jij wil).
Als je het benzine relais eruit hebt kun je op het relais zien welke pootjes hij schakeld. De 2 punten die hij doorschakeld kun je met een stukje stroomkabel doorverbinden (even 2 kabelschoentjes aan een kabeltje knijpen). Als je dan het contact aan zet moet je de benzine pomp wel aan horen springen maar niet meer uit horen springen. (tot je hem van contact af zet).
Indien je dan nog geen benzine pomp hoort lopen dan lijkt het erop dat je benzine pomp overleden is.
Weet je wel zeker dat er geen benzine ingespoten wordt?
Het kan namelijk ook zijn dat je bougies niet vonken door bijvoorbeeld een defecte bobine..

probeer eens wat en laat je bevindingen horen!

Bovenaan Onderaan