Info betreft de 1.4 TSI motor.

nikke_man

Nieuw lid
Goedeavond,

Kunnen jullie mij vertellen of er problemen zijn met de 1.4 TSI motor?

Begrijp dat er gevallen zijn bij de 1.8 TSI, waarbij er aardig wat olie verbruikt wordt, met mogelijk een reparatie van 2900 euro ivm het vervangen van de zuigerveerringen. Heeft de 1.4 TSI ook dit probleem?

Bij voorbaat dank.

Mvg, Nick.
 

Noord26

Forumguru
Op internet kun je alles vinden over probleemgevallen. Vergeet niet dat er legio mensen zijn die van deze problemen niet mee krijgen in de praktijk. ;)

1.8 heeft idd motoren met olieverbruik. 1.4 staat daar niet op bekend.
 

MarcoO2

Forumguru
Houd ook in de gaten dat er verschillende 1.4TSI's zijn, en dat niet ieder probleem voor elk type van toepassing is. Goed zoeken en inlezen dus.
 

ertromp

Forumguru
In de S2 zijn 2 typen 1.4 TSI geleverd:

1.4 TSI 122pk blok motorcode CAXA
1.4 TSI 125pk blok motorcode CAXC

Beide blokken kennen niet de problemen van het olieverbruik tgv een foutief geconstrueerde olieschraapveer.

Beide blokken kennen wel eventueel het probleem van de opgerekte nokkenasketting (t/m bj. 2012) en in mindere mate voorkomend als kettingrek op een 1.2 TSI
Ook een eventueel probleem is de nokkenasversteller op beide blokken.
Ook vroegtijdig overleden bobines kan een probleem zijn op die blokken
 

EdK

Forumguru
Rij nu een kleine 5 jaar ( 70K ) met het 1,4TSI blok 122Pk in mijn Yeti en tot heden zonder één enkel probleem.
Minpuntje mijn inziens is alleen dat hij dorstiger is dan verwacht, maar ja de Yeti heeft dan ook wel een stroomlijn vergelijkend met een blok beton.
Maar met een fluwele voet en veel op cruisecontrol rijdend kom ik toch momenteel op een verbruik van 1 op 13,7 gemiddeld.
 

Michel

Forumguru
Ik rij nu al bijna 140.000 km met een Superb 1.4 TSI. Bij 90.000 km is hij getuned door VAGtechniek naar +/- 150 pk / 270 NM. Tot op heden zonder problemen (afkloppen). De laatste dagen is het verbruik wel behoorlijk hoog, maar dat wijt ik aan de windkracht de afgelopen dagen.
Mijn vorige Octavia II had ook een 1.4 TSI. Deze Skoda heb ik bij +/- 142.000 km ingeruild. De motor in die Octavia heeft ook altijd probleemloos gefunctioneerd.
 
Bovenaan Onderaan