Info display valt weg

QuantumCat

Donateur
Hoi allemaal,
Vandaag iets raars, mijn trip display is uitgevallen.
Ik stofte het "ruitje" voor het Dashboard af.
Enig idee wat het kan zijn?
Ik kan geen aan/uit knopjes of dimmers vinden die ik per ongeluk aangesloten kan hebben.
De auto starten lost te niets op.
Had'm de eerste keer een paar seconden terug, voordat ie weer afviel, en nu net, opnieuw gestart en helemaal display

342e7220cc9863ee316839e958eb4c26.jpg
33244756bfbacc4e4b717248086acaaf.jpg

Sent from my KB2003 using Tapatalk

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Lijkt mij een stekker die geen contact meer maakt, of een interne verbinding die verbroken is. De eerste is relatief makkelijk zelf te doen, de 2e zou ik zelf niet meteen proberen tenzij je heel handig bent met electronica solderen.

QuantumCat

Donateur
Dash er uitgehaald, geen rare dingen aangetroffen. Voor het losmaken de stekkers aangedrukt.
Bij het terug inbouwen werkt alles, weer, was ws toch een lose stekker. Ws was er een niet goed geborgd?

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Heb je de stekkers ook uitgeblazen en (als je dat hebt) ingespoten met contact/electronicaspray?
En qua interne verbindingen: die kan je vaak ook niet zien, alleen meten.

Maar de kans is ook dat t schermpje zelf kapot is. In dat geval kan je t het beste overlaten aan een expert op dit gebied. KMS Apeldoorn is er een waar een aantal hier op t forum goede ervaring mee hebben.

EdK

Forumguru

Opsturen of er langs rijden na afspraak
En je kunt er op afspraak vaak ook op zaterdag terecht
En garantie van 2 jaar op reparatie.
Prima toko, ben er zelf met een Yeti geweest met uitvallende teller verlichting en snel en netjes verholpen door ze en goedkoper dan een nieuwe tellerunit bij de dealer

QuantumCat

Donateur
Heb je de stekkers ook uitgeblazen en (als je dat hebt) ingespoten met contact/electronicaspray?
En qua interne verbindingen: die kan je vaak ook niet zien, alleen meten.

Maar de kans is ook dat t schermpje zelf kapot is. In dat geval kan je t het beste overlaten aan een expert op dit gebied. KMS Apeldoorn is er een waar een aantal hier op t forum goede ervaring mee hebben.
Dat dacht ik dus eerst, Voor het terugplaatsen.
Maar erin en eruithalen...
Even aan kijken hoe lang dit werkt, als dit probleem terugkomt dan gaan we voor optie één of twee

Sent from my KB2003 using Tapatalk

Tees

Donateur
Oh, het werkt nu weer dus? Was niet duidelijk in je post (voordat je m had geedit ;)). Mooi dat ie het nu weer doet!

QuantumCat

Donateur
Ik zag nog geen reacties en ik dacht iedereen voor te kunnen zijn met een edit. :D

Laatst bewerkt door een moderator:

QuantumCat

Donateur
Nu dat we de hele unit eruit is geweest, en weer terug, zien we een "airbag alarm",
Is deze enkel te resetten via het motormanagement?

Tees

Donateur
Als je met motormanagement de digitale weg via de OBD-plug bedoelt, dan is het antwoord ja. Strikt genomen zit het motormanagement in een andere module dan de airbags ;)

QuantumCat

Donateur
Precies dat. Omdat we hiervoor geen Airbag alarm hadden, rijst het vermoeden dat het alarm komt, omdat het dashboard eruit geweest is.
Volgens mij heeft mijn vader ook de accu toen losgekoppeld.
Ik was er niet bij, omdat ik mijn moeder in de tuin aan het helpen was. Kan helaas niet op twee plekken tegelijk zijn.

Tees

Donateur
Kan heel goed hoor, airbagcodes zijn helaas persistent, dus als er 1x geen signaal is geconstateerd moet je m handmatig resetten (ik denk dat ie uiteindelijk wel een keer gereset wordt, maar dat is dan pas na iets van 100 starts oid. En om dan al die tijd zonder werkende airbags te rijden...)

Bovenaan Onderaan