Informatief filmpje Yeti (ook DSG)

larodefender

Nieuw lid
Ik wist niet dat de 1.2TSI ook met een distributieriem geleverd werd.

Ik citeer een citaat uit het artikel


"De 1.2 TSI tot 2013 was nogal berucht om z’n olieverbruik en problemen met de distributieketting (de gebruikelijke kwaal bij deze motoren). Vanaf 2013 wordt een 1.2 TSI met distributieriem geleverd, die het beter lijkt te doen"
 

Altos

Banned
Dat werd ons met de verkoop van onze O3 meteen bijverteld, waarschijnlijk om meteen wat vertrouwen te kweken en de horrorverhalen in de kiem te smoren.
 

larodefender

Nieuw lid
Mij is vertelt dat er in het verleden nogal veel problemen met de distributieketting zijn geweest, maar dat deze problemen nu door kettingen van een betere kwaliteit tot het verleden zouden horen.

Maar heeft een nieuwe 1.2TSI nu een distributieketting of een distributieriem?
 

andrehj

Forumguru
De nieuwe 1.2 TSi (en 1.4 TSI) motoren hebben een distributieriem. Dit zijn de motoren zoals ze in de MQB auto's zitten (en ook in de F3 en sinds een tijdje ook in de Polo).
 

Leon54

Actief lid
Ik heb nooit veel alarmerende berichten gehoord over olieverbruik bij de 1.2 TSI... of heb ik iets gemist ?
Dat de 1.8 motor dit probleem wel kent is algemeen bekend lijkt mij.
Dit is mijn tweede auto met de 1.4 TSI motor en van olieverbruik is niet of nauwelijks sprake. Mijn Yeti staat nu op 44000 km en 1 keer krap aan een halve liter olie bijgevuld.
 

fabtdi

Lid
Volgens mij klopt de opmerking over het olieverbruik van de 1.2 TSI ook niet. Ik heb er 3 gereden tot een kilometerstand van ongeveer 65.000 km waar ik geen druppel olie tussen de beurten hoefde bij te vullen. Mijn huidige 1.2TSI heeft op 25.000 km 0,4 liter olie verbruikt en dat is niet overdreven veel.
Daarnaast is de 1.2TSI in elk geval tot en met modeljaar 2014 met distributieketting geleverd ( mijn 1.2 TSI van november 2014 heeft nog steeds de distributieketting) en is men pas in het voorjaar van 2015 begonnen met de levering van de nieuwe 1.2 TSI met distributiriem.
Wel is het zo dat voor auto's na 2012 het aantal klachten over de distributieketting fors is afgenomen.
Gevoelig punt is en blijft de DSG
 
Bovenaan Onderaan