Hallo! Ik heb met succes het scherm van de 'Bolero'-eenheid naar mijn bestaande 'Swing'-eenheid overgebracht.
Aangezien de units gewoon hetzelfde zijn, als in 'de aansluitingen op het scherm en dergelijke', lijkt er geen enkel probleem te zijn. Ik heb een paar km's gereden en het toestel reageerde heel goed. Het scherm heeft/heeft geen SWaP-codes nodig.
In eerste instantie leek het erop dat het nieuwe scherm niet aan zou gaan, maar dat deed het even later wel.
Eerst dacht ik: "Oh nee... weggegooid geld". Maar toen liet het prompt de klok op het scherm zien.
Ook alle andere functies deden het goed, de knoppen reageerden perfect en het touchscreen ook. Het scherm werd ook automatisch gevuld. Dus geen probleem met resoluties ed...
Hopelijk blijft het werken! Vandaag zal de auto een langere rit krijgen. Als het blijft werken, werkt het feilloos.
Wat ik in detail heb gedaan:
- draai 4 schroeven los van de vervangende eenheid die op het scherm zitten
- wrik de klepjes open die de unit nog wat vasthouden (2 aan elke kant, 2 aan de onderkant)
- neem voorzichtig 'en geduldig' het scherm eraf (pas op! het screen ribbon zit er nog aan)
- Het screen ribbon wordt vastgehouden door een connector op de unit zelf. Deze kan worden ontgrendeld door het zwarte vergrendelingsmechanisme omhoog te trekken.
Zie hier voor details van de connector:
https://drive.google.com/file/d/1zc2Tg2qyosWXXwtIdsC8oaasbfHv2pyK/
Voor het installeren van het nieuwe scherm: gewoon de stappen in omgekeerde volgorde uitvoeren.
(voorzichtig en geduldig)
Hopelijk zijn jullie iets met deze korte handleiding.
Vriendelijke groeten!