Infotainment indicator en flitser waarschuwing - MC 2024

Hallo,

Sinds Juni 2024 ben ik de trotse eigenaar van een Fabia Monte Carlo (nieuw uit de doos). Ik ben er zeer tevreden mee, maar ik heb twee vragen die hopelijk hier beantwoord kunnen worden.
  1. Af en toe verschijnt er in mijn infotainmentdisplay (rechtsboven, maar ongeveer links naast de Bluetooth- en signaalindicatie van mijn telefoon) een rondje met een 1 erin (soort copyrightteken maar dan met het getal 1 erin). Weet iemand wat dit betekent? Ik kan het echt nergens vinden.
  2. Toen ik de auto ophaalde , gaf hij bij elke vaste flitser een signaal. Dit is een paar weken geleden gestopt. Afgelopen weekend ben ik naar België geweest en bij de grensovergang kreeg ik een melding dat dit voor eigen risico was en of ik het in of uit wilde schakelen middels een pop-up (heb het ingeschakeld) . Daarna (in Nederland) heeft hij één keer weer voor een flitser gewaarschuwd (hij zegt dan “Flitser in het vizier gekomen”), maar daarna niet meer. Waar zit deze optie verstopt in het menu? Hoe kan ik het activeren zonder naar de grens te hoeven rijden ;) ?
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

Met vriendelijke groet, Hotwheels

EdK

Forumguru
soort copyrightteken maar dan met het getal 1 erin)
Denk dat je hiermee bedoeld dat er een online update is.
Door van boven naar beneden te swipen op je scherm krijg je een menu dan te zien en kun je op dat moment zien dat er een update is met wat tekst wat er word geupdate.

Toen ik de auto ophaalde , gaf hij bij elke vaste flitser een signaal.
Ik ben bang dat er iets vanuit je mobiel word verzonden naar de nav
Want de VAG software heeft vanuit fabriek zeker geen flitspalen in de Nav staan.

Bovenaan Onderaan