Infotainment (navigatie ) scherm valt uit

Beste forum leden,

Van mijn Superb III iV van 2020 valt ineens zomaar het gehele radio/navigatie systeem uit onder het rijden. Na een paar seconden start deze opnieuw op en vraagt dan zelfs of ik de gekozen route wil voortzetten.
Wij zijn op vakantie en het gebeurde de eerste keer tijdens de heenreis. Wat ons kort daarvoor al opviel was dat het touchscreen steeds slechter/trager reageerde. Een kleine aanpassing van route of scherm in of uitzoomen ging heel lastig.
Na een nacht stilstaan werkte alles weer als vanouds. Een dag of twee later viel het systeem onder het rijden ineens weer uit. Dus niet alleen het scherm maar het gehele systeem start opnieuw op, logo komt in beeld etc.
Nu dacht ik zelf aan een te hoge temperatuur, het scherm voelt best warm aan. Maar de buitentemp was niet meer dan 21gr, en de airco stond gewoon aan, geen extreme zonnestralen op het scherm oid.
Iemand hier bekend mee, en vooral iemand die de oplossing weet?
Bijgevoegd foto van het systeem, welk systeem is dit eigenlijk? ( er zitten geen fysieke knoppen op, alles is touchscreen) 1000026541.jpg

Coled

Senior Member
Mijn zwagert met een Enyaq heeft exact ditzelfde probleem.
Hij heeft geconstateerd dat dit alleen met hogere buiten temperaturen gebeurd.

Niet het antwoord wat je wilt horen misschien maar er is volgens mij niks aan te doen.

Oke, Dank voor je reactie. Ik heb het forum al doorgelezen en vind wel eenzelfde soort storing maar niets icm temperatuur. Omdat ik de auto nu een paar maanden heb en pas nu de storing (tijdens vakantie) zich voordoet denk ik ook idd aan hoge temperatuur.
Van een andere kant, zo warm is het hier niet. Niet meer dan 25gr.

Coled

Senior Member
Nee het zou niet de reden mogen zijn waarom het gebeurd.
Ik heb dit scherm zelf ook alleen ik gok dat jij een nieuwere versie hebt, mijne is van 2017(en geen IV).
Heb je al gekeken of er een update voor te krijgen is? Hopelijk krijg je nog reacties van andere IV rijders..

Antera

Donateur
Das een oude software versie. Moet je laten updaten bij de dealer omdat zelf updaten ervoor zal zorgen dat je bepaalde optie anders verliest. Dit zal je problemen gaan oplossen

Rainesh

Forumguru
Stuur mij even een pb met je chassisnummer, dit hoeft niet altijd perse bij de dealer. Ik zou wel echt je systeem laten updaten.

Dank voor je reactie,
De garage waar ik de auto heb gekocht vroeg mij om het systeem te resetten door 10sec de menu knop ingedrukt te houden. Idd gebeurd er dan een soort van reset maar het probleem is niet opgelost.
Ik stuur je een pb

tist

Actief lid
Bij mijn Columbus, stopt hij en weet niet meer waar naartoe, ettelijke keren vastgesteld.
1 keer er opnames van gemaakt maar na de 36 keer !!! dezelfde route ben ik opgehouden, en gebruik NOOIT meer de navigatie die skoda levert bij hun radio's, dezelfde radio kon ook blijven werken tot 4 x toe na het afsluiten en vergrendelen van de wagen.
Na een update de 2 denk ik, 3 dagen later identiek hetzelfde probleem, de enig mogelijkheid was de zekering uittrekken, dan pas hield hij het voor bekeken, nadien werkte hij uiteraard terug.
En nee ik heb geen dealer meer mijn dealer hield het voor bekeken, en ging op pensioen, de dealer die nadien 1 keer onderhoud pleegde onder waarborg, althans dat was toch de o zo geprezen woorden van SKODA, bleek een dikke nul.
2 dagen nadien kon ik terug de zekering verwijderen, is dus een update voor niets ook net de navigatie.
Reageren kwam er uiteindelijk op "het is uw woord tegen dat van mij" en daar kon ik het mee doen.(n)
En van sinds toen al jaren heeft mijn auto geen enkele dealer meer gezien, werd steeds daar dan heel correct EN nog veel goedkoper behandeld.:giggle:

Ik wou een auto kopen met alles aanwezig zonder die Columbus maar dat kon niet, daarom dat ik hem dan toch had.
Had al een ervaring met de vorige in een octavia toen, is uiteindelijk door de dealer uitgewisseld, door allerlei onoplosbare probs.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan