Infotainment wil geen gebruikersprofiel laden ?

HUB

Nieuw lid
Sinds twee dagen werkt het infotainment systeem in de scala niet meer .
Wat ik ook doe het systeem blijft aangeven dat het gebruikersprofiel geladen wordt , zelfs na een half uur nog .
Wat kan ik doe ?

Hans

hemi24

Forumguru
Even zoeken welke zekering voor je systeem is en deze er even voor 10 minuten uithalen.

Volgens mij zou het nr 19 moeten zijn

Bijlagen

• IMG_3122.png
    IMG_3122.png
    147,6 KB · Weergaven: 6

HUB

Nieuw lid
Nee , hellaas deze reset heeft ook niet geholpen .
Hoe kan ik een software reset doen om het gebruikersprofiel te resetten?
Zodat deze weer door het infotainment gelezen kan worden ?
Of is dit alleen voorbehouden voor de Dealer ?

HUB

Nieuw lid
Is het mogelijk om via de usb-c poorten iets te doen ? Ik kan geen Micro SD vinden .

jesse_s93

Forumguru
Hi Hans.

Als je auto geen gebruikersprofielen wilt laden zit er mogelijk een probleem in de internetverbinding, als de rest van het infotainment prima werkt. Voor het laden van de profielen moet hij namelijk internetverbinding hebben. Is jouw wereldbol toevallig grijs of staat er een kruis bij?

Je zou naast de suggestie van @hemi24 hierboven ook kunnen proberen om de zekering van de connectiviteitssystemen even eruit te halen en weer terug te zetten. Je lampje in het dak bij de SOS-module zou dan even uit moeten gaan en daarna weer groen moeten worden als het systeem is herstart en connectie heeft.

Ter verificatie: Dit lampje naast de SOS-knop brandt nu wel groen? Van de eerste generaties Scala zijn namelijk ook een aantal auto's geweest met problemen in deze module, die ook de internetconnectie verzorgt.

Rallye

Forumguru
Ik heb ook een tijd lang problemen met mijn verbinding gehad, maar toen laadden de profielen volgens mij wel - in ieder geval de twee meestgebruikte. Viel laatst wel op dat het derde minstgebruikte profiel erg langzaam laadde toen dat eens werd aangezet - wellicht moest hij die wel van een server halen.

HUB

Nieuw lid
Tot op heden geen verbeteringen, s.o.s. systeem staat nu ook op rood …..
Het wordt steeds slimmer

Rainesh

Forumguru
Wat is je systeem softwareversie? Ik heb laatst nog een Scala SOS module geupdate en toen werkte alles weer.

HUB

Nieuw lid
Door dat het gebruikersprofiel niet geladen wordt kun je nergens bij , ik heb geen diagnose app om het uit te lezen …..

Rainesh

Forumguru
Probeer eens menuknop ingedrukt te houden tot je service menu ziet en dan druk je op software update en dan op opnieuw starten. Daarna even geduld en kom je in een ander menu

• Leuk
Waarderingen: HUB

HUB

Nieuw lid
Dank , maar ook dit wil niet daaar het infotaiment scherm geblokkeerd wordt door het niet laden van de gebruikersprofiel.
Je kunt dus helemaal niets , is er eennandere ingang tot het systeem ( c-usb) of diagnoseplug ?

Rainesh

Forumguru
In principe zou je wel in service menu moeten kunnen komen. Gebeurd er niks als je menuknop ingedrukt blijft houden?

HUB

Nieuw lid
Nee , scherm blijft aangeven dat gebruikersprofiel geladen wordt ( hier bijft het op hangen )

Bovenaan Onderaan