Ingebouwd alarm, centrale vergrendeling en afstandsbediening

fredje77

Nieuw lid
Dag skodakenners,

ik ben fred en nieuw op dit forum. Ik heb een probleem met mijn skoda en hoop dat u mij kan helpen. Onlangs een skoda octavia combi aangeschaft/ bouwjaar 2001. Ik ben absoluut een leek op het gebied van auto's. De afstandbediening van de vergrendeling funtioneert niet ondanks het feit dat er nieuwe batterijen in de sleutels zijn geplaatst. er brand wel een rood lampje op de sleutel. Naast vorenstaande springt nu elke keer als ik een deur open doe het alaram aan. Wat kan dit zijn? Een vriend heeft de zekeringen gecontroleerd (geen probleem) en zei dat ik voor de afstandsbediening vanwege een storing in de communicatie tussen sleutel/ computer voertuig enkel naar een skoda-dealer kan gaan, omdat zij de enige zijn die de computer kunnen uitlezen/ resetten en het beste/ goedkoopste oplossing aangaande het alarm, deze (waarschijnlijk later ingebouwde) te ontkoppelen?! Het ontbreekt me eerlijk gezegd op het moment aan de middelen om de auto naar een dealer te brengen, omdat ik bang ben dat ik dit een aardig centje zal kosten. In een ander bericht zag ik een verwijzing naar iemand in apeldoorn/ naam pgeurtsen ? die voor een betrekkelijk klein bedrag de computer kan uitlezen/ storing verhelpen? kan het bericht waarin de gegevens staan nu helaas niet meer vinden. Wat is raadzaam in deze?
alvast dank voor mogelijke reactie

Canon-Eye

Forumguru
Welkom, nieuweling...
Je kunt natuurlijk ook eerst eens vrijblijvend bij een dealer informeren of ze enig idee hebben wat het is en wat het kan gaan kosten, dan heb je nog niks uitgegeven.
Ik ken althans (nog...:unsure:) geen dealers die "parkeerkosten" of zoiets vragen als je om (prijs)informatie komt...

Luca

Nieuw lid
er moet zeker wel iemand in jouw omgeving zijn met Vagcom/vcds kabel om de zaak eens uit te lezen of een scan te maken ,misschien je eerst eens voorstellen en vertellen waar je ergens woont, zo kunnen behulpzame forumleden je misschien helpen,toch alvast welkom hier op het forum:wink:

fredje77

Nieuw lid
dank jullie wel voor de reactie's en welkomstwoord. ik hoop niet dat ik heel "onkundig"overkom..ik ben fred trouwens en woon in zwolle...die kabels waar je over spreek zeggen mij niet veel. als iemand uit de omgeving mij kan helpen in deze (zonnodig tegen vergoeding) zou dat mooi zijn!

Tachi

Actief lid
Om misverstanden te voorkomen. Heb je een losse afstandsbediening of is de afstandsbediening ingebouwd in je sleutel? Beide worden op een aparte manier ingeleerd. Als je hier zoekt, dan meende ik dat je hier vast wel iets vindt.
De zender in je afstandsbediening kan stuk zijn. Dus is het sowieso verstandig om naar een dealer te gaan om uit te zoeken of je zendertje het nog doet.
En welkom op het forum!

Luca

Nieuw lid
het feit dat het rode ledje op de sleutel blijft branden lijkt me toch niet normaal,licht normaal eventjes op bij een commando(sluiten of openen)
heb bijna hetzelfde meegemaakt bij mijn vorige wagen (VW Polo)ook daar bleef het rode ledje branden.........de reden hiervan was.......batterijcel zat omgekeerd/verkeerd

fredje77

Nieuw lid
ik heb de originele sleutels. het lampje blijft niet branden hoor, hij licht wel op bij indrukken, alleen op afstand openenen lukt niet met beide sleutels, als ik met de sleutels de deur open werkt de vergrendeling wel op alle deuren, alleen begint bij het openen het alarm af te gaan.

Tachi

Actief lid
Sorry Fred, dat vroeg ik niet ;) Ik heb ook originele sleutels maar dan met losse afstandsbediening. Maar je bedoelt waarschijnlijk dat de afstandsbediening in je sleutel zit en niet los.

Luca

Nieuw lid
misschien toch maar eens naar een Skoda dealer in jouw buurt gaan, je probleem daar eens uit de doeken doen kost niks en wie weet...........

moet je hem niet koppelen door je sluetel in het contact te doen . contact aan en dan op open of dicht te drukken?

Als er een fabrieksalarm is ingebouwd kan dat alleen maar uitgezet worden met de ab in de sleutel. Bij het handmatig van slot doen van de linker voorportier of de achterklep heb je 1 minuut om de motor te staren voordat het alarm afgaat. Als het inderdaad afgaat kun je het alleen afzetten door de motor te starten. Het lampje in de deur moet bij ontgrendelde deur uit zijn en bij vergrendeld knipperen (maakt niet uit of dit met de sleutel of de ab wordt uitgevoerd) Bij alle andere situaties is er iets niet OK en moet de dealer de OBC uitlezen.

Bovenaan Onderaan