Ingebouwd alarm, centrale vergrendeling en afstandsbediening

fredje77

Nieuw lid
Dag skodakenners,

ik ben fred en nieuw op dit forum. Ik heb een probleem met mijn skoda en hoop dat u mij kan helpen. Onlangs een skoda octavia combi aangeschaft/ bouwjaar 2001. Ik ben absoluut een leek op het gebied van auto's. De afstandbediening van de vergrendeling funtioneert niet ondanks het feit dat er nieuwe batterijen in de sleutels zijn geplaatst. er brand wel een rood lampje op de sleutel. Naast vorenstaande springt nu elke keer als ik een deur open doe het alaram aan. Wat kan dit zijn? Een vriend heeft de zekeringen gecontroleerd (geen probleem) en zei dat ik voor de afstandsbediening vanwege een storing in de communicatie tussen sleutel/ computer voertuig enkel naar een skoda-dealer kan gaan, omdat zij de enige zijn die de computer kunnen uitlezen/ resetten en het beste/ goedkoopste oplossing aangaande het alarm, deze (waarschijnlijk later ingebouwde) te ontkoppelen?! Het ontbreekt me eerlijk gezegd op het moment aan de middelen om de auto naar een dealer te brengen, omdat ik bang ben dat ik dit een aardig centje zal kosten. In een ander bericht zag ik een verwijzing naar iemand in apeldoorn/ naam pgeurtsen ? die voor een betrekkelijk klein bedrag de computer kan uitlezen/ storing verhelpen? kan het bericht waarin de gegevens staan nu helaas niet meer vinden. Wat is raadzaam in deze?
alvast dank voor mogelijke reactie

Canon-Eye

Forumguru
Welkom, nieuweling...
Je kunt natuurlijk ook eerst eens vrijblijvend bij een dealer informeren of ze enig idee hebben wat het is en wat het kan gaan kosten, dan heb je nog niks uitgegeven.
Ik ken althans (nog...:unsure:) geen dealers die "parkeerkosten" of zoiets vragen als je om (prijs)informatie komt...

Luca

Nieuw lid