Ingebroken, slot geforceerd --> Blindplaatje?

Hallo,

vanmorgen trof ik tot mijn schrik mijn 1999 Octavia Combi ontgrendeld aan. Het passagiersslot is eruit getikt of iets. Auto enkel WA verzekerd, dus dikke pech voor deze jongen.

Het slot laten vervangen bij de dealer kost 177,60 euro. Hoop geld voor een slot wat ik eigenlijk niet gebruik.

Ik heb centrale vergrendeling welke nog gewoon werkt. Kan hier een blindplaatje op gemonteerd worden? Zal ongetwijfeld goedkoper zijn.

IMAG0662.jpg

Mooi klote zeg ,

Maar wat als je een elektrische storing hebt en daardoor met je sleutel de auto WEL open moet maken ...... en niet meer kan omdat er GEEN slot meer inzit omdat je ervoor gekozen hebt een blindplaatje erin te zetten?

dirkie996

Forumguru
Mooi klote zeg ,

Maar wat als je een elektrische storing hebt en daardoor met je sleutel de auto WEL open moet maken ...... en niet meer kan omdat er GEEN slot meer inzit omdat je ervoor gekozen hebt een blindplaatje erin te zetten?
Je hebt toch nog het slot aan de chauffeurszijde? Bij nieuwere wagens heb je toch ook maar 1 slot meer?

hahaha verhip dirkie996 , ik had het niet goed gelezen .
Hij heeft 2 sloten in zijn auto ipv alleen 1 aan de bestuurderszijde :)

CDK

Forumguru
als je er geen nieuw slot in laat zetten is je auto nóg inbraakgevoeliger, want dan zijn ze echt met 3 seconden binnen, zou mijn keuze beslist niet zijn!
maar balen zeg dat het boevengilde jou deze keer uitgezocht heeft!

greetz Corné

Monteurtje

Forumguru
Je kan er wel een blindplaatje inzetten. Dan is het wel heel eenvoudig om de deur te openen. Plaatje kapot slaan en met een schroevendraaier draai je de auto van slot. Dat is wel een risico. Wat je dan nog zou kunnen doen, als het zo goedkoop mogelijk moet. Een slotcilinder van de sloop halen. Die erin zetten. Kun je er alleen verder niks mee. Of met 2 sleutels. Maar dat is waardeloos.

Michelv.

Forumguru
Er zijn erbij die volgens mij een stalen rondje in het slot lijmen zodat je er geen schroevendraaier in kunt steken heb ik ooit wel eens gelezen, toen kon je die rondjes ook ergens kopen.

EdK

Forumguru
zwarte siliconenkit erin spuiten
sla je er niet uit en je peutert het er ook niet zomaar uit.

mooi ?? neuhhh niet echt maar dat is een plaatje ook niet

Wild Chocolate

Senior Member
Als je er toch kit/lijm inspuit en dan een plaatje erop lijmt, zal hij toch niet gemakkelijk meer open te maken zijn?

Misschien past een euromunt (of ander muntstuk) er wel precies op!

Monteurtje

Forumguru
Je kunt van die plaatjes/afdekkapjes krijgen die ook bij de achter portieren zitten. Precies wat er nu ook zit alleen dan geen rond gat voor de slotcilinder. Van buitenaf valt het dus helemaal niet op dat er iets zit wat er eigenlijk niet hoort.

Joske

Forumguru
Ja zoals Monteurtje zegt, een kapje zoals je op de handgrepen van je achterportieren hebt zitten, volgens ETKA zou dat artikelnummer 3B4839879A moeten zijn. (zo interpreteer ik ETKA althans :rolleyes:) Standaard zwart.
Kapje greep achterportier.jpg

Alleszins balen voor jou..

Joske

Jeetje wat een reacties.

Bedankt allen voor het medeleven en de suggesties.

Ik heb er toch maar voor gekozen bij de dealer een nieuwe cilinder te laten plaatsen. Kost me een hoop duiten, maar is de auto wel weer in "originele" staat.
Wanneer die erin zit, meteen ook maar de verzekering opschroeven zodat ik de volgende keer wel beroep kan doen op de verzekering.

Ik was overigens niet het enige slachtoffer in de buurt, ik weet van sowieso nog één ander geval.

Om even terug te komen op het blindplaatje wat ik nu dus niet ga doen: Ik dacht er inderdaad aan een metalen plaat tussen het slot en het plaatwerk van de deur (dus intern) te lijmen/kitten en daarna een los te bestellen beschermkapje erop.

turboturbo

Forumguru
Jeetje wat een reacties.

Bedankt allen voor het medeleven en de suggesties.
Goed he zo'n forum! :xyxthumbs:

....wellicht onnodig advies / reactie, maar ik zou 178 euro niet de moeite waard vinden om je daartegen extra te verzekeren. Dit overkomt je misschien eens in de 5 a 10 jaar...? Maargoed, ieder zijn overweging natuurlijk.

En zeker voor een auto ouder dan 10 jaar zou ik dat niet de moeite vinden. Mijn pa heeft jaren lang met een afgebroken sleutel in het contactslot rondgereden in een 12 jaar oude occasie (daarna ging de auto naar Afrika). Zou een paar honderd € gaan kosten, en idd met 2 verschillende sleutels rondlopen. Dat was die wagen niet meer waard.

Zo'n blindplaatje valt toch echt niet op, hoor, dus zal geen dieven aantrekken, vermoed ik.

Trouwens. O, het geheel even in perspectief te zetten. Een slimmerd krijgt elke auto toch met een schroevendraaier in een paar tellen open? Begrijp ik het nou goed dat het bij jouw auto niet gelukt is om open te breken?

Tja, die verzekering is niet alleen daarvoor natuurlijk. Als ik overstap naar de volgende trede waarbij schade door diefstal/inbraak wel wordt vergoed, scheelt mij dat per maand niet zo heel veel. Plus, het schijnt hier in de buurt, woon er nog geen jaar, met regelmaat te gebeuren.

Ik heb hierdoor ook een andere autoradio moeten kopen en een zonnebril, kost me ook nog eens ruim 100 euro.

@turboturbo: Het is bij mijn auto wel degelijk gelukt om in te breken, de cilinder zit alleen naar binnen geduwd in het slot. Simpelweg draaien en alles springt open! Stukje opgevouwen papier is hiervoor al voldoende. Hopelijk morgen de nieuwe cilinder erin, anders zal het na het weekend worden.

EDIT: Door dit geintje merkte ik met mijn nieuwe autoradio dat deze niet uitging wanneer de sleutel werd verwijderd. Vorige eigenaar had de constante +12V en contact +12V kortgesloten d.m.v. een klemmetje net voor de ISO stekkers. Mijn auto had ook andere problemen: geen lichtverklikker, vreemd reagerende centrale vergrendeling... Na deze kortsluiting te hebben opgeheven werkte mijn lichtverklikker weer, C.V. lijkt vooralsnog normaal te werken en ook de radio gaat uit bij het uittrekken van de sleutel uit het contact.

Geluk bij een ongeluk dus!

Octavia32

Forumguru
Ik weet niet of het al te laat is maar ik heb een complete set nog liggen voor jouw type voor €75 mag je het hebben alle sloten inclusief sleutel. en dus ook voor het dashboard kastje.

Ik zal even uitleg geven... Mijn vrouw haar tas is op het werk gestolen en met al haar papieren en sleutels ook voor de auto aangezien ons adres natuurlijk ook in de tas zat. Hebben wij besloten om inde auto nieuwe sloten te zetten in huis nieuwe sloten en tevens ook het huis van mijn ouders. Zat namelijk ook agenda in met adressen......

Better safe then sorry

PS heb nu trouwens een O2
vorige was een 1.8 20v turbo

Bovenaan Onderaan