Skootje
Lid
Hoi allemaal, ondertussen staat de teller van mijn Octavia greenline 1.6TDI op 260.000 km en ik heb een nieuw probleem.
Als ik op constante snelheid op de snelweg rijd, op de cruise control of zonder, houdt hij plots in en lijkt hij op 2 poten te lopen.
Als ik de koppeling intrap en wat gas geef en weer koppel en doorrijd is het weg.
Het rare is dat het vooral lijkt voor te komen als het regent maar dit kan ook toeval zijn.
Er is geen motorstoringslampje zichtbaar.
Heeft 1 van jullie zoiets al eens meegemaakt? Ik denk aan vervuilde EGR, gasklephuis of misschien problemen met de variabele vanen van de turbo?
Of is de luchtmassameter van slag door de vochtige lucht?
De auto start goed, loopt mooi en heeft geen verhoogd brandstofverbruik.
Groeten, Ed.
Als ik op constante snelheid op de snelweg rijd, op de cruise control of zonder, houdt hij plots in en lijkt hij op 2 poten te lopen.
Als ik de koppeling intrap en wat gas geef en weer koppel en doorrijd is het weg.
Het rare is dat het vooral lijkt voor te komen als het regent maar dit kan ook toeval zijn.
Er is geen motorstoringslampje zichtbaar.
Heeft 1 van jullie zoiets al eens meegemaakt? Ik denk aan vervuilde EGR, gasklephuis of misschien problemen met de variabele vanen van de turbo?
Of is de luchtmassameter van slag door de vochtige lucht?
De auto start goed, loopt mooi en heeft geen verhoogd brandstofverbruik.
Groeten, Ed.