Inhouden/stotteren

Eleganca

Nieuw lid
Ik had vanochtend ineens last van stotteren/inhouden van de motor. Van de week kwam het ook al een keer voor. Vanmiddag op de terugweg heb ik nergens last van gehad. Ik rijd een 2.0 benzine van 2001.
Komt dit iemand bekend voor?

Dutch4x4

Senior Member
Luchtmassameter kan, komt vaker voor. Gasklephuis is ook vaak de boosdoener, samen met de vacuumklep, maar die laatste dan alleen bij turbo's.

Roel

Lid
Ik sluit me bij het oordeel van Dutch aan. Gasklephuis icm de vacuumklep was bij mij de boosdoener. Ook was al eerder de luchtmassameter vervangen.
Probeer het volgende: auto starten en en minuut warm draaien alvorens weg te rijden. Houdt de motor dan niet in, dan is de kans groot dat de vacuumklep gemodificeerd dient te worden. Ben je net zo handig als ik, dan betekent dit een bezoek aan de dealer.....

Evt kun je refereren aan de thread: "O1 houdt in na koude start".

johann

Lid
De mijne gaat komende woensdag naar de garage, hij heeft de laatste tijd 's morgens de eerste paar honderd meter last van inhouden. Tevens is de vergrendeling van de afdekklep in de armsteun afgebroken. Maar gelukkig heb ik nog garantie.

Roel

Lid
Bij mij is het euvel, na een bezoek aan de garage (zie onder) volledig verdwenen, dus ik hoop dat dit bij jou ook het geval is!!!

Gr,

Roel.

Bovenaan Onderaan