Inhouden Superb II 1.8 Tsi 4x4

Barthelomeus

Nieuw lid
Ik heb in augustus( na jaren A6 gereden te hebben, een Superb 1.8 4x4 uit 2009 (09-JJB-7) aangeschaft bij Skoda de Meern die tijdens de proefrit wat inhield als je in de 2e versnelling optrok.
Na aflevering bleek de auto nog steeds in te houden, vervolgens auto retour naar dealer, eerst nieuwe bougies, verstuivers, reinigingsmiddel in brandstof, niets hielp, uiteindelijk nieuwe haldex koppeling besteld voor 4x4 aandrijving , uiteindelijk probleem(bijna) opgelost na ruim 4 weken, vervolgens dacht after sales manager nog "iets"te voelen en dacht dat verschil in profiel tussen voor en achterbanden misschien ook nog verstoring gaf, dus nog 2 nieuwe 18 inch banden er opgezet. Ik heb de auto nu een week of 3 terug en begin voorzichtig te denken dat probleem voorbij is. Ik heb flink gebaald dat ik mijn auto zo lang kwijt ben geweest, ondanks leenauto van 2 weken oud, maar kan niets anders zeggen dat er wel service is verleend! (Heb ook nog een jaar extra garantie gekregen)
Wie herkend deze problemen met zijn Superb en wat was de oplossing?

___JC___

Forumguru
Ik heb wel vaker gehoord dat de 1.8TSI een dipje kan hebben in de toeren bij sommige toerentallen. Wat natuurlijk ook een oplossing kan zijn is een chip op maat. Dan laten ze m zo vloeiend mogelijk lopen en heb je meteen ook wat meer vermogen uit de auto.

Constant

Erelid
Mijn 4x4 (Octavia Scout) hield in oktober een paar keer ietsje in tijdens optrekken in de tweede versnelling (op nat wegdek). Na de zomerbandwissel lijkt het weg. Bij mijn zomerbanden zit ook een verschil in profiel, wellicht dat de combinatie van nat wegdek en ongelijk profiel wat storing gaf in de haldex?

Inderdaad, wat een service. Ik dacht dat ik bij mijn dealer al in de watten werd gelegd, maar dit overtreft alles!

Bovenaan Onderaan