Inhouden tussen 100 & 120

Tomas

Nieuw lid
Beste medeforumleden,

Wat is het koud en wat is het vochtig in de atmosfeer! Daar lijkt ook direct het probleem te beginnen, want sinds enkele dagen houdt mijn fabia ( 2000, 1.4mpi 68pk) vanaf 100 kmpu in.
Tot 100 is er niks aan de hand. Bij 100, in 5e verzet, voel ik een schok/stotter, waarna hij nauwelijks de 120 meer redt. Echt tergend langzaam versnelt hij nog.
Eenmaal op snelheid haal ik uiteindelijk op de teller wel nog de maximale snelheid (zo'n 170 op de teller).
Kortom, het probleem doet zich echt alleen voor tussen de 100 en 120. De auto maakt niet meer toeren dan normaal, zo'n 3300 t/pm bij 120.

Iemand een suggestie?

gr,
Tomas
 

wanderer

Senior Member
van eerdere oudere auto's weet ik dat ik in het najaar het luchtfilter inlaat omschakelde...
 

kcj

Actief lid
van eerdere oudere auto's weet ik dat ik in het najaar het luchtfilter inlaat omschakelde...

Toch niet bij een auto van het jaar 2000 :icon_smile_question :confused:

Bougiekabels versleten ?
Vocht in de verdelerkap ?

Koen
 

darkprojectx

Forumguru
hmm funny probleem..

winterstanden hebben wij niet meer handmatig ;)

ik zou hem even uitlezen, dat levert toch de meeste info op
 

wanderer

Senior Member
tegenwoordig gebeurd dat automatisch door een temp sensor, die kan dus defect zijn....gogel maar eens met zoekterm:
luchtfilter winterstand
 

Tomas

Nieuw lid
Temp sensor & thermostaat zijn vorig jaar reeds vervangen.
Ik zal hem binnenkort eens laten uitlezen.

Iemand in de buurt van Arnhem, met een VAGcom? ;)
 

Tomas

Nieuw lid
Heren, dames,

Ik heb even wat rondgegoogled. Zou het de Luchtmassameter kunnen zijn?

Het probleem doet zich nu steeds vaker voor. Hij lijkt echt geen zin meer te hebben om harder dan 100 kmpu te rijden. In z'n 4 red ik het nog wel. Als ik veel gas geef lijkt het net alsof hij te weinig zuurstof krijgt.

Andere suggesties nog?

Tomas
 

Erik_NL

Forumguru
Zou het de Luchtmassameter kunnen zijn?
Ik had hetzelfde fenomeen. Het was inderdaad de luchtmassameter.
Kostte me € 260,92 incl. arbeidsloon (storing zoeken, montage en controle, drie eenheden) en incl. BTW.
De prijs van de LMM was € 116,55 excl. BTW.
 

Tomas

Nieuw lid
Vooralsnog opgelost

Vandaag naar de Skodadealer in Arnhem gebracht.
Zij hebben storingen uitgelezen. Er was iets (naam vergeten) met cilinder 1 en 3. Alle 4 de bougies zijn vervangen, want die waren versleten. Daarnaast is het gasklephuis gereinigd.
Ook 2 flessen van een of ander troepje meegekregen wat ik door de benzine moet gooien, omdat cilinder 3 qua compressie achterblijft bij de rest. Deze troep reinigt de cilinders, wat moet resulteren het beter functioneren van cilinder 3.

Ik ben benieuwd.
Het vervangen van de bougies en het reinigen van het gasklephuis hebben iig al positief effect gehad. De auto rijdt weer een stuk soepeler.
Kosten, 175 euro, inclusief btw & loon.

Tomas
 

darkprojectx

Forumguru
ik hou daar nooit zo van.. goedjes mee krijgen.. als de dealer vindt dat het erin hoort dan gooit hij het er maar in. Als je dan daardoor straks meer klachten krijgt dan kun je mooi bij hem aan kloppen.
 
Bovenaan Onderaan