injectoren stuk

putskie

Nieuw lid
Ik rijd met een RS tdi combi ,bouwjaar 2007 met 50000 km ,en voor de 2de keer sind augustus is er een in 2010 injector stuk . Heeft daar iemand ervaring mee ?Kan skoda daar eventueel een tegemoetkoming doen ?

mvg Putskie

EdK

Forumguru
Heb dat toendertijd met mijn motorfiets gehad, liep ie op 2 pitten ipv 3
En is toendertijd onder garantie verholpen.
Werd wel gezegd toendertijd , dat het bijna nooit voor kwam en dat het gewoon een rotte appel in de productie was
Dus misschien dat je daar wat mee kan ?

Monteurtje

Forumguru
Wat ik wel eens heb gehoord is dat de verstuivers ultrasoon gereinigd moeten worden. Heb het bij ons nog niet meegemaakt. Dat is alleen van toepassing bij de 125Kw TDI motoren.
Wat is de klacht die je hebt, of storingen?

VEEJAY

Forumguru
Dieselservice.nl schijnen heel erg veel veerstand te hebben van verstuivers en goede apparatuur in huis te hebben. Teenwoordig ook voor commonrail.

marx-7

Senior Member
Ik denk toch dat binnen 3 jaar en 50.000 kilometer je meer mag verwachten van je injectoren.....

Die dingen moeten toch veel langer meegaan?

aiva tco adoks

Forumguru
Hallo Putskie

schijnt in bepaalde serie's de verstuivers speling op te zitten ivm met een slechte bevestiging van een M6 bout

Mijn vorige golf v SDI had er ook last van (ingeruild en snel een O2 gekocht)
Dure grap als je verstuivers kapot zijn €450/500 pst

Zal zo snel mogelijk actie ondernemen als ik jou was.

WebZa

Nieuw lid
Idd, niet te lang mee wachten hiermee!
Zo'n kosten kunnen heel erg oplopen!
Zijn de injectoren enkel stuk of lekken ze ook rondom?
Indien ze zouden lekken komen ze na een tijd zo vast te zitten dat ze er amper uit geraken. Dan moeten er grote krachten worden opgezet waardoor er al wat meer stuk zou kunnen gaan.

Dus... laat dit zo snel mogelijk herstellen om verdere kosten te vermijden!

Ik spreek spijtig genoeg uit ervaring :mad:

VEEJAY

Forumguru
Zo duur zijn verstuivers ook weer niet, ik dacht dat het ruildelen zijn en je kunt gereviseerde kopen. (pm maar als je wilt weten waar ik dat voor een schappelijke prijs heb laten doen).

Ik heb zelf mijn 4 BXE (105pk) verstuivers laten vervangen door ARL (150PK TDI) verstuivers. Loopt als een zonnetje ook omdat er niet langer (tijd) ingespoten hoeft te worden omdat er meer (hoeveelheid) ingespoten wordt, meer vermogen maar ook minder roet bij vollast. Let op: het motormanagement moet er wel op aangepast worden.

Bovenaan Onderaan