Inkoopactie - Zekeringen met controle lampje (GlowFuse)

Chatslet

Forumguru
Glow fuses, dat zijn zekeringen met een controlelampje. Je hebt ze als normale steekzekering en als mini zekering. Ze werken exact het zelfde als normale auto zekeringen totdat ze door smelten. Als een glow fuse door brand dan gaat het controlelampje op de zekering branden of knipperen zodat je meteen weet welke zekering gesmolten is en vervangen moet worden.

[video=youtube;lHlhHd3sQFs]http://www.youtube.com/watch?v=lHlhHd3sQFs[/video]

Zijn er mensen die interesse hebben in een groepsinkoop?

turboturbo

Forumguru
Geinig! Dat wel. Ik heb zelf in mijn hele leven nog maar 2 keer zo'n dingetje hoeven vervangen bij een auto... Normaal zijn ze 20 tot 50 cent per stuk, wat kost een doosje bijv? Enig idee / richting?

Chatslet

Forumguru
Ik kan er nu zo'n 1000 stuks normale steekzekeringen voor 70 a 80 euro krijgen, dat is dus vrij goedkoop. Normaal zijn ze nogal prijzig. Voor de mini steekzekeringen ben ik nog aan het kijken.
Ik heb ze voorheen altijd in mijn vorige auto's gehad en nog maar 1 keer moeten wisselen maar handig was het zeker. Ik heb nu toevallig een doorgesmolten zekering van de 12 volt aansluiting in de kofferbak, die vond het compressortje niet zo leuk wat ik er aan hing. Natuurlijk door de dealer ingebouwd op de geschakelde plus dus staat nergens in het boekje en de werkplaats bij de dealer is alleen tijdens werktijd open. Irritant dus. Vandaar dat ik er weer op kwam.

EdK

Forumguru
Die zekeringen zijn al zo oud !
20 jaar geleden had ik ze al in de bedrijfswagen zitten omdat een opdrachtgever in zijn garages deze standaard op de plank had liggen !

Maar erg handig , maar tsja als je niet sleuteld aan de wagen gaan ze ook minimaal defect

Chatslet

Forumguru
Zijn inderdaad oud ja, ik ben er een aantal jaar geleden in Amerika mee in aanraking gekomen omdat ik daar een tijd voor mijn werk verbleef. Daar zitten ze standaard in iedere auto en zo dus ook in mijn huur auto. Ook worden ze daar bij vrijwel iedere benzinepomp of supermarkt verkocht en vind je eigenlijk bijna geen normale zekeringen. Hoe dan ook, ik zweer er bij. Het voorkomt een boel irritatie en gezoek als zo'n ding klapt en je kunt zelfs moeders de vrouw nog uitleggen dat ze het zekeringetje dat licht geeft moet vervangen voor eentje van de zelfde kleur.

Cordoba

Forumguru
Ik ken ze niet. Vraagje Chatslet, heb je enig idee hoeveel stroom het 'verklikkerlampje' trekt (in Amperes, Watt of wat dan ook om een idee te krijgen over het energie-verbruik, om een idee te krijgen hoe lang het duurt voor een kapotte zekering je accu leeg trekt).

Chatslet

Forumguru
Geen idee, maar ik denk niet veel omdat het erg kleine ledjes zijn en ze branden niet heel erg fel ofzo. Een telefoonl;ader zal meer stroom trekken en als je die laat zitten is met een maand je accu nog niet leeg. Aan de andere kant, als zo'n zekering is doorgebrand merk je het toch wel omdat er dan ineens dingen zijn die niet meer werken.

Cordoba

Forumguru
Mijn vraag was vooral bedoeld voor het geval het een zekering betreft, waar het niet opvalt dat de functie is uitgevallen (bijv. interieurverlichting in deze tijd van het jaar, als je dan niet in het donker rijdt), en je de auto toevallig een poosje niet gebruikt.

EdK

Forumguru
om een idee te krijgen hoe lang het duurt voor een kapotte zekering je accu leeg trekt).

Wel zo'n zekering lampje heeft je accu leeggetrokken als er nu een zekering klapt totdat je met pensioen gaat ( 67 jaar )
Dus schat zo in dat dit nog erg lang duurt

Maw het vermogen wat zo lampje trekt is echt totaal verwaarloosbaar !

Bovenaan Onderaan