Inrijden Greenline

robbiebee

Actief lid
Aangezien mijn Greenline de eerste diesel wordt, hoe rijdt je deze goed in... zonder dat hij lui wordt danwel hoger verbruik heeft ??

Goede tips zijn welkom

corsaar

Senior Member
In het draadje wat FredV opgeeft staan wel aardig wat tips.
Al zijn ze niet eensluidend conclusie gematigd gas geven en soms doorhalen.

Gieliovd

Forumguru
Inrijden is en blijft een eeuwige discussie. Vorm je eigen standpunt en doe wat jij wilt.

Ik zeg simpelweg goed warmrijden en daarna gewoon lekker vlot rijden, dan slijt het allemaal goed in op elkaar en krijg je een vlotte motor met een laag olieverbruik.

Natuurlijk is het rijden van een vast toerental niet goed in het begin.

Eerste paar honderd KM's rustig aan met de toeren, daarna gewoon goed warm en gas erop.

Greenliner

Senior Member
Mijn dealer vertelde mij gisteren bij de aflevering dat de auto geheel niet hoeft te worden ingereden. De motorblokken worden na produktie op een testbank gezet en dienen dan aan bepaalde meetwaarden te komen. Als dat in orde is is het klaar. Hij gaf verder aan dat de motor na verloop van tijd wel soepeler en zuiniger wordt. Dit komt mede door het inlopen van de versnellingsbak, wiellagers enz. Rustig de motor warm laten worden blijft van belang. Ik vroeg hem naar het inrijden omdat ik binnenkort een caravan achter de auto hang, deze zou er dus direct al achter mogen.

Bovenaan Onderaan