</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fabia</font><hr />
Werd mij toendertijd verteld, je moet in snelheid gedurende het inrijden varieren en dan lukt dus niet met cc. Die houdt de snelheid op een constante stand. Volgens mij heb ik ooit er wat over gelezen in een andere draadje over inrijden van een nieuwe voiture.
[/ QUOTE ]
Klopt, dat heb je eerder gelezen, want dat kwam van mij in een van de eerdere inrijdraadjes, die [forumdomineemodus] de draadstarter natuurlijk ook even had kunnen raadplegen [/forumdomineemodus].
Hier bijvoorbeeld:
http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&Board=octy2&Number=10749&Forum=,,,,f28,,,,&bodyprev=#Post10749
http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&Board=octy2&Number=22703&Forum=,f28,&bodyprev=#Post22703
Ook nuttig:
http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&Board=octy2&Number=11006&Forum=,,,f28,,,&bodyprev=#Post11006
Uiteraard is 't geen halszaak als je de cc kort aan hebt, want inderdaad, hoe lang hou je dat in NL vol? Maar je hebt maar een zeer beperkt 'window' voor écht goed ouderwets inrijden: eerste paar honderd km, sommigen zeggen zelfs eerste 100 km - dat geldt in ieder geval voor racemotoren. Dat laatste lukt natuurlijk bij voorbaat niet, met de (keihard ingereden) kilometers die een motor al in de fabriek maakt en daarna vóór aflevering, maar je kunt er zelf best nog iets aan toevoegen.
En met 'vlot doortrekken' in de eerste bovengenoemde post bedoel ik ook echt stévig gassen. Niks zo goed om de zuigers goed te laten inslijten als hard inrijden. Maar - als je dat doet - eigenlijk wél je olie snel verversen, ook al zit je op een longlifeschema.
Maar goed, met longlifeolie en goed inrijden zitten we op een ander onderwerp, of eigenlijk op twee elkaar wederzijds uitsluitende onderwerpen als ik diverse olie-experts mag geloven...
Probleem daarbij is natuurlijk dat je meteen je garantie kwijtraakt als je tegen het longlifeschema in je olie vroeg wisselt, dus je bent eigenlijk met handen en voeten gebonden aan toch iets voorzichtiger inrijden en daardoor een olieslurpende motor, wat vooral aantrekkelijk is voor de leveranciers oliën die 20 euro per fles kosten.