Inrijden TSI/DSG

Okkie2

Nieuw lid
Volgende week krijg ik mijn nieuwe octavia geleverd. :-)
Het is een 1.4TSI met DSG.

Op het forum vind ik wel tips over het inrijden van een diesel met handbak, maar niet echt over een TSI/DSG.
Ik heb het idee om de DSG handmatig te schakelen de eerste periode, om zo de toerentallen te kunnen afwisselen, maar misschien is dat wel helemaal niet nodig.
Hoe hebben jullie dat gedaan?

dmfow

Lid
Belangrijkste, laat je motor/bak op temperatuur komen. Echt inrijden zoals vroeger is eigenlijk niet meer nodig, het kan natuurlijk geen kwaad. Als het boeltje op temperatuur is ( en dat is dus niet hetzelfde als je koel water !!) dan mag hem best een beetje op zijn billetjes geven, geen enkel probleem.

WanderZ

Actief lid
Inrijden blijft een eeuwig punt van discussie!

Helemaal als je weet dat bij productie in de fabriek je auto de rollerbank op gaat en even lekker vol wordt ingetrapt, puur om te kijken of je blok de gewenste pk's levert.. Dan zit er net 2 uur olie in enzo, dus dat inrijden heeft al geen zin meer!

LenK

Forumguru
En niet te vergeten hoe de auto op en af een trein of boot wordt geragd. Daar wordt echt niet geschakeld behalve in 1 en R en vervolgens planken om zo snel mogelijk op de plek van bestemming te komen.

Okkie2

Nieuw lid
Dat lijkt me nou net het lastige. Standaard schakelt hij best wel laag in de toeren over naar de volgende versnelling.
En om nou continu de kick-down te gebruiken...

Tis een DSG dus met een beetje mazzel schakelt ie zelf :xyxthumbs:

___JC___

Forumguru
DSG bakken zijn toch zelflerend? Dus gewoon in handmatige stand inrijden en schakelen als jij wilt dat ie schakelt.

Okkie2

Nieuw lid
DSG bakken zijn toch zelflerend? Dus gewoon in handmatige stand inrijden en schakelen als jij wilt dat ie schakelt.
Dat zelflerende werkt toch anders volgens mij.
De DSG heeft een aantal standen (2 geloof ik). wanneer je eventjes rustig rijdt, kiest hij de economische stand, anders de sportieve stand.

Volgens mij kan je hem niet "inleren" door zelf te schakelen.

VEEJAY

Forumguru
De ochtend na een wild dagje nurburgring en autobahn, had de dsg ongeveer 10 kilometer nodig om te snappen dat ik weer 1 op 20 wilde rijden...

VEEJAY

Forumguru
haha nee de ochtend erna. Morgen weer terug naar NL, na een leuk weekendje Cochem (toeristenplaats +/- 40km onder de ring).

Bovenaan Onderaan