Inrijden van mijn 1.2 tsi combi

bobby45

Actief lid
Heren

Staat er nog wat in het in instructieboekje over in rijden?
De 1.2 tsi wordt net voor de mini vakantie geleverd.
zal eerst nog een 400 km zonder caravan rijden maar daar na gaan we op pad kan ik gelijk kijken of het ook zonder hulpveren kan.:471:

mmarechal

Actief lid
Hallo Bobby45, of er nog wat in staat kan ik je nog niet vertellen, de mijne krijg ik over enkele weken als het goed is. Maar wanneer het over inrijden gaat, gaat het doorgaans met name over wat rustiger aan doen met het gaspedaal zeg maar, dus nog niet zover doortrekken in de toeren dacht ik. Ikzelf heb ik hiervoor een O2 diesel gereden, daarbij was het toen niet meer nodig in elk geval.

Tallguy

Forumguru
Ik heb er ook al iets over geschreven...ik rijd mijn TSI een beetje in zoals ik diesels gewend ben. De 1e 1500km heb ik max 3000rpm gedaan. Nu ga ik bij optrekken de 4000rpm max opzoeken, maar dus niet continue. Dat doe ik zo'n 750km. Daarna kan ik de 5000rpm opzoeken voor z'n 500km.

Hoe je het precies doet qua rpm en aantal km's is niet leidend, als je er maar rekening mee houdt dat alles goed op elkaar moet inlopen. En met een diesel is dat veel nauwkeuriger dan een alu-blok zoals de TSI. Bij een diesel zijn de onderdelen zwaarder uitgevoerd en dan is goed inrijden een must! Bij een alu-blok zoals onze TSI luistert het een stuk minder nauwkeurig.

skodaboy

Forumguru
meestal de 1e 1000km rustig / normaal rijden en ook overdreven hard remmen vermijden

zo ver ik mij kan herrinneren mag er de eerste 1500km géén caravan of remork achter...ik heb het ergens gelezen maar waar he...:smiley29:

normaal staat in het instructieboekje toch hoe je de wagen moet inrijden en wat kan en mag en wat in het begin (nog) niet mag...:crazy:

Bovenaan Onderaan