@eppi: er is maar 1 manier om erachter te komen: als je dat lampje krijgt dmv de peilstok checken of het olieniveau dan ook echt laag is... Zo niet dan ben je een serieuze bochtenridder (als je een looping maakt dan zal de sensor getriggerd worden omdat het dan allemaal tegen je kleppendeksel zit geplakt
) of de sensor geeft toch echt de verkeerde waarde door.
Dat kan bij alle injectiemotoren trouwens wel eens gebeuren dat er even verkeerde waarden worden doorgegeven en er alarmbellen afgaan. Maar zoals bij alles op deze planeet: meten is weten
Het is trouwens bekend dat TSI motoren de eerste 40000km wel eens olie willen zuipen, deed die van mij ook. Ik zat op longlife olie die echt te dun is en langs je zuigerveren zo de uitlaat uit gaat. Beetje zonde van dat vloeibare goud
Ze hebben het type longlife olie dan ook aangepast. Dit was 0w30. Nu zit er bij mij dacht ik 5W40 in en hij verbruikt nog een klein beetje maar echt stukken minder..
Als je auto gechipt is gaat hij door de hogere turbodruk doorgaans ook meer verbruiken en 'zweten' rond de turbo, maar dat geldt zo ongeveer voor alle turbomotoren.