Inrijperiode O3 rs?

Goofy@5E

Forumguru
Hoi ,
Ben sinds een maand eigenaar van een o3 rs en heb hieromtrend een vraagje (heb er verschillende maar dit eerst), in mijn instructie boekje staat een periode voorgeschreven van 1500km zeer rustig het aan te doen, dit is me tot nu wel gelukt ,maar is dit nu echt van een zo groot belang, ik hoor hier de gekste verhalen rond, van zwaar olie verbruik tot dat je de moter zou ,, tam,, rijden.
Heel graag jullie mening hierover.
Gr G.

Arco

Forumguru
Motor op verschillende manieren inrijden.
Bvb. Cruisecontrol is uit den boze!
Warme motor eerst en dan af en toe ook eens goed doortrekken.
Ook af en toe een lange rit ertussen.
Zo heb ik het in ieder geval gedaan. En hij rijdt pittig moet ik zeggen...

Joske

Forumguru
Goed warm rijden is regel nummer 1! Of je nu inrijdt of er gewoon mee rijdt. ik hou zelf olietemperatuur van minimaal 80°C aan alvorens zwaarder te belasten. En dan kom je vanzelf wel rond de 90 - 95°C olietemperatuur = bedrijfstemperatuur.
Vervolgens met wisselende toerentallen tot max 3000rpm de eerste 500km, 3500rpm de volgende 500km en dan wisselend naar 4000rpm bij de laatste 500km van de inrijperiode. Nadien hou je altijd regel nummer 1 aan en mag je tot maximaal toerental gaan.
Zo heb ik mijn benzine ingereden en de dieseltjes ook.. nog nooit echt last gehad met olieverbruik of een tamme motor.

boontjeRS

Forumguru
Gewoon warm rijden is het belangrijkste gelijk @Joske schrijft. Is bij de RS wel gemiddeld 105 graden hoor de olie temperatuur, bij warm weer en file zelfs al 114graden gehad. Gewoon afwisselend rijden en na 1500km rijdt je een auto niet lam hoor!!! Succes met de RS hé!!!

CDK

Forumguru
zoals @Joske dus zegt zo kan je het prima doen, altijd goed warm rijden en telkens iets zwaarder belasten, maar altijd minimaal 80 graden olie temperatuur voordat je sportief gaat rijden :jaja:

Bovenaan Onderaan