Inruil na technische modificaties

ElScorpione

Forumguru
We lezen hier op het forum regelmatig topics over chiptuning, EGR kleppen en roetfilters. Er zijn diverse leden die hun Skoda hebben gemodificeerd. Daar ben ik er zelf eentje van. Waar ik nog weinig over heb gelezen is het verkopen van een Skoda met technische modificaties, zoals een Chiptuning, EGR dicht en Roetfilter weg. Ik ben benieuwd of er leden zijn die hier ervaring mee hebben. Zijn er bijvoorbeeld problemen geweest met inruilen? Is de auto verscheept naar het buitenland? Etc. Lijkt me interessant om hier ervaringen uit te wisselen.
 

mwhite

Forumguru
geen ervaring maar ik zoi bij inruil niet zo veel over zeggen.
wanneer ik hem zou inruilen gaat hij toch naar export.
bij verkoop aan particulier zou ik alles op tafel leggen.
 

peterrapid

Forumguru
Interessant topic
Eerlijk waar denk ik zijn de meeste kopers wat huiverachtig zijn als ze het woord tuning horen, langs de andere kant ikzelf die nu hier toch wat ingelezen ben zou als ik de correcte info krijg misschien dit wel doen mits de volledige historiek en facturen aanwezig zijn. De specifiek getunede wagens die een compleet pakket hebben, velgen, motor en andere mod's gaan waarschijnlijk toch naar de tuningliefhebbers.
 

CDK

Forumguru
@BaSsDruM heeft zijn flink getunede bolide vorig jaar ingeruild bij mijn dealer (Skoda Rijnwoud in Rotterdam) Als je zuinig op je spullen bent en je auto ziet er showroomproof uit en je hebt er altijd open en eerlijk met je dealer over gecommuniceerd is er niets aan de hand.
 

ElScorpione

Forumguru
geen ervaring maar ik zoi bij inruil niet zo veel over zeggen.
wanneer ik hem zou inruilen gaat hij toch naar export.
bij verkoop aan particulier zou ik alles op tafel leggen.
Dat geldt voor mijn auto ook. Ik was laatst bij de dealer en die begon zelf over inruilen (omdat hij een demo Octavia kwijt wilde....). Ik zei dat ik er nog minstens 100.000 kilometer mee wil rijden. Toen gaf de dealer aan dat met die kilometerstanden de auto's niet meer door hem worden verkocht, maar vrijwel altijd op export gaan. En dan maakt het ook niet meer uit hoeveel kilometers er op staan. Als hij er maar goed uit ziet. Wat daar van waar is, zien we dan tegen die tijd wel weer.

Wat informatie geven betreft, ben ik voor open en eerlijk. Ik zou dus ook zeker de informatie geven. Nog los van het feit dat je dit ook direct kunt zien, want mijn DPF is vervangen door een buis.
 

Mark69

Senior Member
Dat die auto's naar de export gaan valt nog te bezien. Ze gaan wel naar de handel. Die kunnen er voor kiezen te exporteren maar als ze er nog handel in zien voor nl blijven ze hier.

Zorg ervoor dat de auto netjes schoon is en dat je airco naar behoren werkt. Dat wordt bij hoge leeftijd en km stand belangrijk. Export vind meestal plaats naar de warmere oorde van de aardbol en daar is airco van belang.
 
Bovenaan Onderaan