Inruilen Fabia

cali05

Forumguru
Vandaag een paar offertes aangevraagd. Na 2 jaar gaat de Fabia Greenline eruit en zal waarschijnlijk vervangen worden door een Octavia 1.6 TDI Businessline

ertromp

Forumguru
Redenen? Daar ben ik best benieuwd naar want in die twee jaar schrijf je volgens mij wel heel veel af.

cali05

Forumguru
Redenen? Daar ben ik best benieuwd naar want in die twee jaar schrijf je volgens mij wel heel veel af.
Dat klopt, afschrijving valt tegen maar ik vermoed dat dat rond het eind van het jaar en begin volgend jaar nog beroerder wordt. Door wisseling van werk wil ik comfortabeler auto hebben met betere stoelen en beter rij-comfort. Ik rijd momenteel 4000 km per maand. Mijn vrouw gebruikte de Fabia ik de Citigio. We hebben gewisseld van auto en de Fabia gaat er dus uit. Twee jaar lang geen wegenbelasting betaald en reletief zuinig gereden, hoewel ik denk dat de 1.6 TDI van de octavia ongeveer het zelfde verbruik gaat halen.
Ik heb ook een offerte binnen op een Golf 7 maar die is me toch echt te duur en de kofferbak is nog 120 liter kleiner dan die van de Fabia combi.

Noord26

Forumguru
Wij kregen een half jaar geleden nog uitstekend terug voor de Fabia GL. Toen ook 2 jaar oud.

Noord26

Forumguru
We hebben rondom 3500 per jaar afgeschreven. Gezien de mrb regeltjes zal je nu meer afgeschreven hebben. Ik denk 4500 of meer. Het contrast zat er in dat de huidige Superb als 2e hands aankoop in minder als 2 jaar, bijna 12000 per jaar had geschreven.

Veel afschrijven is dus relatief nog steeds weinig met een F2 GL.

Bovenaan Onderaan