Waarom neem je die optie als je het wil uitschakelen? Ik heb de binnenspiegel ook altijd aan staan. Stoort nooit.
Waarom neem je die optie als je het wil uitschakelen? Ik heb de binnenspiegel ook altijd aan staan. Stoort nooit.
In de Benelux zijn zelfdimmende spiegels niet echt interessant. Hier levert het licht van achteropkomendverkeer nauwelijks een probleem op want onze wegen zijn door straatverlichting en andere vormen van lichtvervuiling voldoende verlicht.
Tijdens een winterse, maanloze, sneeuwloze nachtelijke rit door Zweden heb ik dat wel anders ervaren. Dan is het echt donker buiten. Je moet de dashboardverlichting wel dimmen omdat je anders gewoon te weinig ziet. Na 10 minuten rijden zonder tegenliggers zijn je ogen goed gewend aan de duisternis. De koplampen geven dan onwaarschijnlijk veel licht en je voelt het zelfvertrouwen toenemen. Als er dan verkeer achter je komt rijden zijn zelfdimmende spiegels een uitkomst. Je baalt pas echt als er een tegenligger aankomt.
Mede vanwege verblinding via de zijspiegels heb ik de buitenspiegels zo ver naar buiten staan dat ik de zijkant van auto niet zie. Zelfs achterliggers zie ik net niet. Naast anti-verblinding is het voordeel dat je een veel kleinere dode-hoek hebt. Achteropkomendverkeer gaat geleidelijk over van de binnenspiegel naar de buitenspiegel en van de buitenspiegel naar je ooghoek. Werkt perfect. :xyxthumbs:
In de Benelux zijn zelfdimmende spiegels niet echt interessant. Hier levert het licht van achteropkomendverkeer nauwelijks een probleem op want onze wegen zijn door straatverlichting en andere vormen van lichtvervuiling voldoende verlicht.
Tijdens een winterse, maanloze, sneeuwloze nachtelijke rit door Zweden heb ik dat wel anders ervaren. Dan is het echt donker buiten. Je moet de dashboardverlichting wel dimmen omdat je anders gewoon te weinig ziet. Na 10 minuten rijden zonder tegenliggers zijn je ogen goed gewend aan de duisternis. De koplampen geven dan onwaarschijnlijk veel licht en je voelt het zelfvertrouwen toenemen. Als er dan verkeer achter je komt rijden zijn zelfdimmende spiegels een uitkomst. Je baalt pas echt als er een tegenligger aankomt.
Mede vanwege verblinding via de zijspiegels heb ik de buitenspiegels zo ver naar buiten staan dat ik de zijkant van auto niet zie. Zelfs achterliggers zie ik net niet. Naast anti-verblinding is het voordeel dat je een veel kleinere dode-hoek hebt. Achteropkomendverkeer gaat geleidelijk over van de binnenspiegel naar de buitenspiegel en van de buitenspiegel naar je ooghoek. Werkt perfect. :xyxthumbs:
Wat betreft de dashboardverlichting...die gaat bij mij altijd, ongeacht welke/wiens auto en waar dan ook (buitenland of NL) meteen op z'n zachtst. Verlichting in een auto moet niet storend zijn en een feestverlichting pal onder je neus...neuh...niet voor mij.