insectenresten

Hoi allemaal. Ik ben net terug van vakantie naar Spanje. Ik heb zo'n 5 dzd kilometer gereden. Ik ben erg tevreden over de O2. De auto ziet er ontzettend vies uit van de insectenresten. Ook na het wassen lijken er nog resten op de lak achter te blijven. Heeft iemand een tip voor mij hoe ik deze resten kan verwijderen??

icon_smile_question.gif

Probeer eens 'Bug and Tar wipes' van Holts. Bij mij werken die perfect. Doekjes zijn overigens ook van andere merken te verkrijgen bij auto-accessoire-handel.

vw125

Forumguru
Inderdaad Imhotep zo doe ik het ook en alle insectenresten gaan er zo vanaf.

Grtz vw125

Een panty laat krassen achter dus kijk daar mee uit !
Ik gebruik al jaren een "schapevacht" handschoen, verkrijgbaar bij bv brezan automaterialen. Dat werkt echt super en je haalt de vliegen bij normaal wassen er al mee af.

zombie

Lid
hé,

ik gebruik hiervoor altijd petroleum (lampolie) met een spons of zachte doek proper maken. Werkt super en is tienmaal goedkoper dan die kleine busjes "Tarremover" etc.die in feite niks anders dan petroleum bevatten.
Wel met die spons niet over de ramen vegen, is namelijk te vettig. Rubbers geven ook vuil af bij het gebruik van petroleum.
Ik zou wel geen panty's gebruiken want die laten volgens mij krassen achter.

renYek

Lid
Gewoon met een schuursponsje, dan krijf je alles eraf!! (...)

[denk]Zal ik bekennen dat ik dat ooit eens gedaan heb? Naaahhhh, doe maar niet..[/denk]

skoda_arjan

Nieuw lid
bij de action verkopen ze ook van die spuitbussen, niet te duur, maar ze vliegen eraf. je spuit het eropn wacht drie minuten, en je veegt ze er zo vanaf

als je de insecten verwijderaar de tijd geeft om in te werken krijg je ze er daarna makkelijk van af
nog makkelijker is de auto onderweg een keer alleen af te spuiten dan zijn de vliegen nog niet in gedroogd en gaan ze er zeer zeker makkelijker vanaf

Bovenaan Onderaan