"Inspec"

Eduardo

Forumguru
Beste Yeti-rijders,
Wat vinden jullie van het volgende ??

Sinds een paar dagen verschijnt er "Inspec" met het bekende steeksleutel-symbool op de display van mijn Yeti zodra ik het contact aanzet. Na een halve minuut is het weer weg.

De boordcomputer heeft 2 geheugens. Het 1e geheugen geeft aan dat ik nog 140 dagen/5500 km kan rijden tot de volgende beurt. (24 mnd/30.000 km) Het 2e geheugen geeft aan -3 dagen/8400 km.
De Yeti heeft 21.600 gelopen en is anderhalf jaar oud.

Vanmiddag ben ik ermee bij de Skoda-dealer geweest en de monteur zegt dat het geen kwaad kan en ik gewoon na die 5500 km langs kan komen voor onderhoud.
Maar op de vraag waardoor deze melding ontstaat kon hij geen antwoord geven.
Ik blijf het wel een beetje vreemd vinden, want die melding wordt toch ergens door veroorzaakt.
Heb zelf alle vloeistofnivo's gecheckt en die zijn in orde.

Vr.groet,
Eduardo
 

TurboBooster

Forumguru
Zodra er een knipperend "Inspect" met het bekende steeksleutel-symbool op het display verschijnt, wordt het tijd voor garage bezoek.
 

oco1979

Forumguru
zal nodig zijn om de olie te verversen.

die intervals van 30.000KM vind ik maar :tongue:.

15.000km is al veel beter.

Zeker als je nog lang wil genieten van de wagen.

Olie ziet meer af door die DPF-filters.
 

Spierings

Forumguru
Gewoon beurt laten uitvoeren als deze het aangeeft, vraag me af waarom de monteur gezegd heeft waarom je door kan rijden..

Interval wordt door middel van rijstijl berekend, in jou geval geeft deze aan dat deze eerder moet..
 

skodaroomy

Actief lid
Gewoon beurt laten uitvoeren. Afgelopen zomer hetzelfde gehad. Op advies van de monteur ook doorgereden omdat hij dan mooi kwa kilometers uitkwam met het boekje. Stond een paar duizend kilometer mooi met pech langs de weg terwijl als ik de beurt had laten geven dit niet was gebeurd.
 

hemi24

Forumguru
Mijn beste gok is dat er ca. 140 dagen tussen de fabricage en de aflevering van de wagen heeft gezeten, oftewel, jouw Yeti van 1½ jaar oud is 2 jaar geleden geproduceerd...

Maar goed, je auto moet dus over 140dgn of 5500km voor een olieverversing en over 3 dagen of 8400km moet deze voor de twee jaarlijkse inspectie...

Was bij mijn huidige leaseauto ook het geval en deze heeft ook ongeveer een half jaar bij de dealer gestaan als voorraadmodel. Na de eerste service gaan de beide intervallen weer in de pas lopen.
 
B

bijbeuner

Gewoon beurt laten uitvoeren. Afgelopen zomer hetzelfde gehad. Op advies van de monteur ook doorgereden omdat hij dan mooi kwa kilometers uitkwam met het boekje. Stond een paar duizend kilometer mooi met pech langs de weg terwijl als ik de beurt had laten geven dit niet was gebeurd.
Wat scheelde er dan aan? Ik kan me moeilijk voorstellen dat als je iets langer rijd dan de indicator aangeeft plots je auto een panne krijgt,heeft waarschijnlijk niets met de beurt te maken gehad.
 

clapton

Senior Member
Bij mijn eerste Yeti kwam ik er bij toeval achter dat de datum welke de auto gebruikte ruim voor de afleveringsdatum lag. Ik heb dit toen eenvoudig kunnen corrigeren en de auto kwam twee jaar later keurig met het bekende steeksleuteltje.
Mijn huidige Yeti kwam twee weken te vroeg met een oproep voor service, lijkt inderdaad dat de productiedatum (of de datum waarop de auto afleveringsklaar is gemaakt) in het systeem stond. Heb geen problemen ondervonden met de Yeti's.
De eerste Yeti heb dus gereset, weet niet of dat nog steeds zelf te doen is en hoe ik dat indertijd gedaan hebt.
Jij weet het best hoe de 21.000 km op de teller zijn verschenen, is dat hoofdzakelijk door snelwegritten veroorzaakt dan kun je naar mijn mening de 30.000 km aanhouden.
 

Eduardo

Forumguru
Iedereen bedankt voor de nuttige reacties.
Toch maar de veilige kant gekozen en inmiddels een afspraak gemaakt bij de Skoda dealer voor onderhoud.
 
Bovenaan Onderaan