Inspectie beurt nodig maar olie niet

dj.verhulst

Forumguru
vanmorgen wilde ik naar het werk rijden en stond er een melding op het scherm dat ik over 19 dagen een inspectie nodig heb of over 12 k Km ....

maar de datum dat de olie vervangen moet worden is wel ergens volgend jaar, had bedongen bij de aankoop dat ie een beurt kreeg en zag op het kaartje dat ie pas in okt 2016 weer moet
qua olie kom ik redelijk in de buurt met ons gebruik qua km.

onderhoud%20melding%20sept%202015_zps0b1g81ju.jpg

iemand een idee wat dat kost ? is dat alleen maar uitlezen ?
heb sinds een aankoop een 6 K gereden.

vind het niet zo leuk dat ik voortijdig naar de garage moet , kan je dat niet resetten ?
verder geen andere meldingen en auto functioneert prima.

AndreM

Forumguru
Ik weet uit ervaring wanneer je veel korte stukjes rijdt dat je dan vroegtijdig de melding krijgt. Maar na 6000 km lijk mij wel erg vroeg, misschien heeft de garage het vergeten te resetten?

dj.verhulst

Forumguru
ik rij veel Almelo ~ Hengelo dat is 20 km ongeveer ,, maar eens vragen .....
zeker omdat de olie nog wel even mee kan,, als ie in de zomer al zou vragen om onderhoud en dus 2 a 3 maanden eerder zou ik daar geen punt van maken .

zal de garage eens vragen...

dj.verhulst

Forumguru
Ja daar ga ik normaal heen, kom er al jaren maar heb deze O3 in Lelystad gekocht omdat Göritzlehner niks had staan ( 2e hands O3 ) heb nog garantie tot maart volgend jaar , dus bel eerst Lelystad als ik alles moet betalen rijd ik wel naar Hengelo kost me de minste moeite

Wouter1

Forumguru
Ik zou het in overleg tussen Lelystad en Hengelo in Hengelo op laten lossen.
Al dan niet icm een gratis zomer of winter check.
Scheelt een ritje naar Lelystad.
Als er nog iets uitkomt valt dit waarschijnlijk gewoon onder de garantie.

AndreM

Forumguru
maar schuiven ze dit niet onder gewoon onderhoud ?

Neen, als een dealer vergeten is jou onderhoudsmelding te resetten, is het een kleine moeite en een stukje toegevoegde service van je eigen dealer om dit te resetten.

Alle Skoda dealers in Nederland zijn één en niet plaats gebonden.

Toen ik vroeger veel in de stad reed kreeg ik ongeveer 6000 km voor een beurt dezelfde melding die ik dan gewoon negeerde.
Bij jou ligt het andersom en zou ik het heel stug vinden als je eigen dealer, waar je al jaren komt, dit gaat berekenen en het is 2 sec. werk.

Dan nog een andere opmerking.
Een vriendin van mij kocht een 2e hands VW Golf in Apeldoorn en ze woont in Haarlem!
Bij aankoop werd haar verteld dat de dealer in haar woonplaats de garantie claims zou afhandelen mocht er problemen zijn zodat ze daarvoor niet naar Apeldoorn hoefde te rijden.
Een garantie claim van elk merk komt uit een potje waar iedere dealer aan meebetaald, dus de dealer krijgt gewoon zijn werk vergoed.

Laatst bewerkt:

widojo

Actief lid
Neen, als een dealer vergeten is jou onderhoudsmelding te resetten, is het een kleine moeite en een stukje toegevoegde service van je eigen dealer om dit te resetten.

Alle Skoda dealers in Nederland zijn één en niet plaats gebonden.

Een garantie claim van elk merk komt uit een potje waar iedere dealer aan meebetaald, dus de dealer krijgt gewoon zijn werk vergoed.

Dat is wat kort door de bocht en geldt zolang er sprake is van fabrieksgarantie en de claim vergoed wordt door de importeur.
De auto hier in kwestie is niet nieuw gekocht en dan is garantie afhankelijk van de condities (en "rest-garantie") waaronder de auto is verkocht. En al is er nog sprake van garantie is dit niet van toepassing omdat er geen sprake is van een defect en kan er m.i. geen beroep op garantie door een andere dealer worden gedaan en zijn dit kosten die door de verkopende dealer gemaakt moeten worden.
Neemt niet weg dat een lokale dealer dit klusje waarschijnlijk graag wil doen met in het vooruitzicht dat toekomstig onderhoud daar zal plaatsvinden.

AndreM

Forumguru
Is niet kort door de bocht, lees het laatste kolom.
De 2e hands VW Golf (was bij aanschaf 5 jaar oud, dus geen fabrieksgarantie) is bij een VW dealer gekocht en toch garantie in een andere woonplaats bij een andere dealer!

Vroeger moest je ook voor de fabrieksgarantie bij de dealer zijn waar de auto gekocht was, dat is nu ook niet meer zo.

Laatst bewerkt:

widojo

Actief lid
Vroeger moest je ook voor de fabrieksgarantie bij de dealer zijn waar de auto gekocht was, dat is nu ook niet meer zo.

Ik beweer ook niet dat dit anders is, maar er moet nog wel, net zoals je zelf zegt, sprake zijn van fabrieksgarantie en in dit geval omdat ik niet weet van welke maand (bouwjaar=2013) de auto van dj. verhulst is, kan de fabrieksgarantie wel eens zijn vervallen.
Los daarvan blijf ik erbij dat er geen sprake is van een defect maar laten we zeggen een niet compleet uitgevoerde afleverbeurt en leg mij maar eens uit waarom dit uit het algemene potje garantiegeld (lees PON) betaald zou moeten worden.

Bovenaan Onderaan