Instapverlichting Yeti Tour

Ik heb sinds 11-2011 een Yeti Tour. Dat model zou vlgs. de folder instapverlichting moeten hebben. Maar het uitbreekbare gedeelte aan de onderkant van de spiegels is niet lichtdoorlatend. In de gegevens over de Tour 2012 komt het op de site niet voor, wel in de downloadbare folder!
Zijn er andere "Tourrijders" dit ook niet/wel hebben?

Bij de Yeti Tour staat het ook dit jaar inde "folder" weer aangegeven als horend bij de uitvoering!!!:grin:
Misschien wel in te stellen via de 'kabel", maar niet via de "MaxiDot". En tja, dan zal er eerst ook nog een 'glaasje' aan de onderzijde van de spiegelbehuizingen moeten komen, want zwart plastic is niet zo lichtdoorlatend......:ahum:

Cyrus

Actief lid
Weet je zeker dat je een MY2012 hebt (productie na week 22/2011) en niet een voorraadauto van MY2011, die "pas" in november 2011 is afgeleverd?

EdK

Forumguru
euhh wordt in dit geval met de instapverlichting niet de lampjes ( rood ) in de deuren bedoeld ?

"MY2012 hebt (productie na week 22/2011) en niet een voorraadauto van MY2011"

Waar kan ik dat vinden? In ieder geval niet bij de voertuiggegevens in het serviceplan.

Denk 't te snappen wat u bedoelt. Maar productiejaar heeft hier m.i. geen invloed. Want er is tussen Tour 2011 en 2012 geen verschil in de "folder".

Cordoba

Forumguru
De foto in de link heeft toch ook zwarte spiegelkappen aan de onderkant? Misschien dat er in die zwarte onderkant, toch een transparant deel zit verborgen waar de instapverlichting achter zit.

Cordoba

Forumguru
Dat bedoel ik ook, maar als dat alleen een rond venstertje aan de onderkant is (mijn inschatting aan de hand van het lichteffect van de instapverlichting), kan het zijn dat het bijna niet de zien is, als de instapverlichting uit is, en het dus donker is achter dat venstertje. Dan zijn er twee mogelijke oorzaken die redelijk voor de hand liggen:
- de auto is door een fout uitgerust met spiegelkappen zonder 'venstertje'
- de instapverlichting wordt niet aangestuurd, of er zit iets van een los stekkertje of ontbrekende zekering of iets dergelijks. Omdat blijkbaar aan beide kanten de instapverlichting niet werkt, moet het dus zitten direct bij de aansturing of daarvoor al (als bijvoorbeeld in de spiegel het stekkertje los zou zitten, of geen bolletje of kapot bolletje in de fitting, zou je aan de andere kant wel instapverlichting moeten hebben)

Is het mogelijk om er na leverring nog een lampje in te plaatsen?
Zit er een kabel klaar?
Wij hebben als uitvoering Ambition, en ook wij dachten dat we die verlichting hadden.

Cordoba, bedankt voor uw uitgebreide reactie! Ik zou het nog mooier vinden als er "Tour"rijders op het forum zouden zitten die hier ervaring mee hebben.

Normaal heeft alleen de Elegance instapverlichting. Maar er blijkt wel meer mogelijk vanwege de standaardisering tijdens de montage, misschien zit de kabel klaar. Ik wil nu toch wel eens duidelijkheid in De Meern!

Nou vooruit......
Helaas! :(

Hieronder een deel van de reactie van Skoda De Meern:

Na contact opgenomen te hebben met de productmanager van onze importeur blijkt dat met de melding ‘in-/uitstapverlichting’ de ‘coming-/leaving home’ functie bedoelt wordt.
Er is geen speciale verlichting welke apart aan en/of uit gaat, maar wel de normale koplampen, de extra vermelding in de prijslijst is dus overbodig. Hetgeen betekend niet dat u een functie op uw auto mist, maar er wordt tweemaal dezelfde functie benoemd. In de nieuwe folder van de huidige tour uitvoering hebben ze betreffende melding eruit gelaten, om deze misverstanden te voorkomen.

Op de website krijg je nog wel de "folder" van vorig jaar te zien met instapverlichting en bijna
€ 2000,- lagere prijzen.......
Pon: werk aan de winkel.........

EdK

Forumguru
Maar ook in die folder zal ergens staan in leesbril letters dat alle prijzen en optie's onder voorbehoud zijn of iets dergelijks kwa tekst !

Maar verbaasd me niet deze reactie van pon.
Maar heb ook eens op de knietjes gezeten onder me spiegel en ik zie wel een sparing onderop zitten waar bij de elegance dan wel dat lampje zit
En zou het dus toch mogelijk zijn om het onderdeel te bestellen en in te bouwen en met VCDS dan ook nog te activeren zijn.
Maar daar zal ook geen antwoord komen bij pon vandaan.

Cyrus

Actief lid
Bij de Octavia (in ieder geval de PFL) zit de instapverlichting altijd in het spiegelhuis, maar is de bedrading niet aanwezig of is het uitgeschakeld via VCDS. Sowieso werkt die instapverlichting in de spiegels alleen maar als er ook CH/LH op de auto zit; daar dient dan in ieder geval een lichtsensor voor in de auto te zitten.

EdK

Forumguru
Het is niet zo dat ik nu zo nodig dat lampje aan de onderkant van de spiegel moet hebben.
Heb dit feitelijk al opgelost door alle verlichting in cabine te vervangen door LED verlichting
En dit geeft in het donker al zo'n zee van licht dat de straatverlichting bij wijze van spreken al uit kan !

Bovenaan Onderaan