Instellen leaving/coming home tijd

Hallo allemaal,

In het boekje staat dat je verschillende instellingen kan maken in de maxidot-computer (o.a./ Taal en de tijd dat coming-leaving homelampen gaan branden) Mijn vraag is: Hoe kom ik in dit menu??
In het boekje zie ik hier niets van terug :(
Op mijn pookje naast het stuur zit alleen een ok/reset knopje en twee knopjes om door het 'normale' menu te scrollen (verbruik/afstand e.d.)

Octavia Combi RS tfsi (2007)

Bedankt alvast!!

ad5000

Actief lid
Het is (als je het weet) heel gemakkelijk...
Houd de knop op het uiteinde van de RW handle een aantal seconden ingedrukt. Als het goed is zie je in de MD het menu.
- MFD
- Audio
- Navigatie (indien aanwezig)
- Settings

Ga naar settings met dezelfde knop en selecteer deze met de knop aan de onderzijde van de handle.

De submenu's laten zich op dezelfde wijze selecteren.

Oh ja... het werkt alleen als je stil staat.

Succes met instellen.

Bedankt!! Op het uiteinde heb ik niet 1 knop maar 2 knopjes zitten (1 voor 'omhoog' scrollen en een voor naar beneneden scroillen)
Ik heb de auto ff niet bij de hand, maar ik neem aan dat ik 1 van deze lang ingedurkt moet houden?

RDE

Lid
Bedankt!! Op het uiteinde heb ik niet 1 knop maar 2 knopjes zitten (1 voor 'omhoog' scrollen en een voor naar beneneden scroillen)
Ik heb de auto ff niet bij de hand, maar ik neem aan dat ik 1 van deze lang ingedurkt moet houden?

Yep, dan kom je in het menu. Helaas is het niet mogelijk de radio/CD EN de overige informatie in het scrollmenu op te nemen. Je kunt wel de tijden van Coming en Leaving instellen. Deze staan standaard op 80s en dat is vrij lang. Ook handig is het automatische deurslot bij wegrijden en -opening bij het afzetten van de motor. Leuk speelgoed....

Als we toch bezig zijn.
Weet iemand wat conv betekend in het lights menu???
Je kan het aan en uit zetten maar ik zou niet weten wat het doet.
Ik heb ook geen complete maxidot beschrijving, de dealer ook niet.
Weet iemand of er een complete beschrijving is, in het boekje staat ook lang niet alles, en ook niet in de aanvulling erop.

Als we toch bezig zijn.
Weet iemand wat conv betekend in het lights menu???
Je kan het aan en uit zetten maar ik zou niet weten wat het doet.
Ik heb ook geen complete maxidot beschrijving, de dealer ook niet.
Weet iemand of er een complete beschrijving is, in het boekje staat ook lang niet alles, en ook niet in de aanvulling erop.

Wel vreemd dat de beschrijving minimaal is van de maxidot. Zo blijven mijn lampen wel branden als ik de auto afsluit en naar 'huis' ga. Wanneer ik echter wer de auto open gaan de lampen niet aan. Hoe kan dit dan??
m.a.w. de leaving home werkt niet, of zit er een combinatie op met de lichtsterkte buiten. (bijv. bij zonnig weer werkt dit niet? ) ???

@EdRat

Volgens mij betekent de functie Convenience in Lightsmodule dat je de lichten van de richtingaanwijzers drie maal hun ding kunt laten doen door maar één tikje aan de hendel voor de richtingaanwijzers te geven. Handig op de autosnelweg...

Rallye

Forumguru
Wel vreemd dat de beschrijving minimaal is van de maxidot. Zo blijven mijn lampen wel branden als ik de auto afsluit en naar 'huis' ga. Wanneer ik echter weer de auto open gaan de lampen niet aan. Hoe kan dit dan??
/QUOTE]

Je kunt coming cq. leaving home apart aan en uit zetten. Bij jou lijkt de leaving home uit te staan...

ad5000

Actief lid
Dat hoeft niet, leaving home werkt niet als het licht genoeg is.
Het is gemakkelijk te testen door gewoon 's avonds eens je auto te openen.

SmurfForLife

Actief lid
Als je maar lang genoeg rommelt met je maxidot dan kom je er vanzelf uit. wat je wel en niet wil. Ben er op deze manier ook achter gekomen.

Mocht je je auto in een garage hebben staan, test dan eens de diverse lichtinstellingen met je garage verlichting uit.

Met de zomerzon lukt het niet echt.

Inderdaad. Vanmorgen toen het donker was (05:50 uur....) gingen de lichtjes aan :-)
(Wel vreemd dat coming home wel werkt als het volledig zonnig is.)

Bedankt!!

Door de lichtsensor, die heb jij ook waarschijnlijk, doet de leaving home het alleen als het donker genoeg is.
Comming home doet het wel in het donker, waarom weet ik ook niet ik denk omdat de lampen toch al anstaan.

BMW fan

Nieuw lid
Het is inderdaad zo dat de leaving home functie alleen werkt als de lichtsensor in de binnenspiegel (dezelfde die zorgt voor de automatische dimfunctie van de binnenspiegel) merkt dat het donker is. Dus overdag zullen de lampen niet aan gaan.

fop

Nieuw lid
Ik heb de lichten altijd aan staan, volgens mij werkt leaving home dan wel.
Het klinkt op zich begrijpelijk: zet je de lichtknop op auto stand, dan bepaalt de sensor of het licht aan moet. Zet je hem altijd aan, dan branden de lichten altijd bij leaving home.

Weet er iemand of je al deze zaken ook kan instellen met de maxi-dot in de Superb ? Ik vind het erg dat mijn superb bvb niet 3 keer met de richtingsaanwijzers knippert wanneer je één keer aan de bediening tikt... en de coming home functie lijkt zelfs niet aan te staan :S

R

Rambolito

@EdRat

Volgens mij betekent de functie Convenience in Lightsmodule dat je de lichten van de richtingaanwijzers drie maal hun ding kunt laten doen door maar één tikje aan de hendel voor de richtingaanwijzers te geven. Handig op de autosnelweg...

Is mijn vraag ook meteen weer beantwoordt, dit wilde ik graag weten namelijk omdat ik het graag uit heb staan. Goed te weten dat het instelbaar is. Voorlopig nog eventjes wachten tot mijn auto geleverd wordt.

Wel vreemd dat de beschrijving minimaal is van de maxidot. Zo blijven mijn lampen wel branden als ik de auto afsluit en naar 'huis' ga. Wanneer ik echter wer de auto open gaan de lampen niet aan. Hoe kan dit dan??
m.a.w. de leaving home werkt niet, of zit er een combinatie op met de lichtsterkte buiten. (bijv. bij zonnig weer werkt dit niet? ) ???

Dat laatste klopt: als je met de leaving home functie op ON in combinatie met de lichtassistent overdag de wagen openklikt, gaan de koplampen inderdaad niet branden. Lijkt me ook niet zo heel erg nodig. Toch wel simply clever van Skoda?!

Bovenaan Onderaan