Instellingen aan laten passen mogelijk?

rikjan

Lid
Van een collega hoorde ik dat hij wat settings aan z'n Passat heeft laten veranderen, bijv. automatisch vergrendelen van alle deuren bij een bep. snelheid en als je de deuren vergrendeld een korte bevestiging van de claxon. Weten jullie of dat ook mogelijk is bij de Octavia 2?

Beker

Actief lid
Ja, dat kan. Volgens mij zijn hier al behoorlijk wat draadjes over. Ik heb overigens laten aanpassen:

deuren vergrendelen als de snelheid boven de 15 km/uur
deuren ontgrendelen als de sleutel uit het contact getrokken wordt
1x drukken op de afstandsbediening = alleen de bestuurdersdeur open
2x drukken alle deuren open
maar er is vast nog meer mogelijk...

Erikje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: rikjan</font><hr />

...als je de deuren vergrendeld een korte bevestiging van de claxon...

[/ QUOTE ]

heb ik laten doen,,kan alleen als je alarm af-fabriek hebt.

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mastermind</font><hr />

Overigens zijn alle bovengenoemde instellingen vanaf MY2007 zelfstandig via de maxidot instelbaar

[/ QUOTE ]

Dat is helemaal makkelijk zeg! hoef je niet telkens naar de Dealer /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Beker</font><hr />

[/ QUOTE ]

Mag ik vragen wat hiervan het voordeel is? Ik zou me niet echt prettig voelen als de deuren vanzelf op slot zouden gaan tijdens het rijden.

Beker

Actief lid
Je deuren zijn in principe altijd vergrendeld totdat jij wilt dat ze open gaan. Ik rijd vrij vaak met een laptop tussen de achterbank en de voorstoel. In grote steden wordt die soms heel brutaal uit je auto gehaald bij het stoplicht. De functie is eigenlijk bedacht als anti-carjacking...om te voorkomen dat jij uit de auto wordt gesleurd en ze vervolgens met je auto er vandoor gaan.

Nu vraag je je wellicht af: Waarom doe je die laptop niet gewoon in de kofferbak, dan ziet niemand hem. Helemaal waar totdat je 1 keer hard moet remmen...nog steeds ziet niemand hem maar het scherm blijft zwart als je hem aanzet.

Overigens is het zo dat als de airbags geactiveerd worden (bij een ongeluk dus) de deuren automatisch ontgrendeld worden. Dit om te voorkomen dat je veilig opgeborgen en knock-out in je auto ligt en niemand meer bij je kan...

als je een harde klap maakt moeten en je bewustloos ligt moeten ze meestal toch de pneumatische tang bovenhalen om je uit je wagen te halen hoor...

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Timothee</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Beker</font><hr />

[/ QUOTE ]

Mag ik vragen wat hiervan het voordeel is? Ik zou me niet echt prettig voelen als de deuren vanzelf op slot zouden gaan tijdens het rijden.

[/ QUOTE ]

Als de airbags afgaan bij een aanrijding worden de deuren ontgrendeld en worden ook de alarmlichten onstoken.
Er zijn ook verzekering die eisen dat de anti-carjack functie actief is als deze op de wagen aanwezig is.

Deje

Lid
Maak er maar een hydraulische schaar / spreider van.....
Pneumatisch geeft zulke grote knallen.
/forum/images/graemlins/722.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Deje</font><hr />

Maak er maar een hydraulische schaar / spreider van.....
Pneumatisch geeft zulke grote knallen.
/forum/images/graemlins/722.gif

[/ QUOTE ]

idd, je hebt gelijk, ik zat te denken aan een pneumatische hamer /forum/images/graemlins/aangenaam.gif

Citaat: rikjan
--------------------------------------------------------------------------------

...als je de deuren vergrendeld een korte bevestiging van de claxon...

--------------------------------------------------------------------------------

heb ik laten doen,,kan alleen als je alarm af-fabriek hebt.

bij wie heb je dit laten doen dan, ik heb ook alarm(fabriek af) en volgens SPoint (amsterdam) was die instelling grayed out vanwege duitse wetgeving.

Bovenaan Onderaan