instructie verwijderen radiator fabia I combi bj 2001

bluskabouter

Forumguru
wie heeft een link of een tekening wat ik allemaal moet verwijderen om de radiator van een fabia I uit 2001 te vervangen?
de oude is lek en heb al een andere van de sloop gehaald.
moet de bumper eraf?

b.v.d.
 

memoscan

Senior Member
hallo Bluskabouter, mooie auto heb jij zelf en idem kleur, ben je aan het sleutelen aan een f1, ik ben wel in het bezit van een vraagbaak voor de f1, daarin staat het volgende vermeld: maak de massakabel van de accu los,verwijder de dempingsplaat onder de motor, tap het koelsysteem af zie paragraaf 4,2, maak de koelvloeistofslangen los van de radiateur, maak de stekkers van de thermoschakelaar en van de ventilateurriemmotor[en] los, auto,zonder airconditioning; bouw de voorbumper uit.draai de bouten van de radiateursteun los, trek de radiateur met de ventilateur naar achter en verwijder deze naar beneden toe. auto,s met airconditioning; let op! maak de slangen en leidingen van de airconditioning niet los. draai de bouten van dev radiateursteun los. bouw de slotplaat met aanbouwdelen uit. maak de condensor los van de radiateur en bevestig deze aan de motor.
verwijder de radiateur met ventilateur.
inbouwen gebeurt in omgekeerde volgorde van uitbouwen. vil het koelsysteem, zie paragraaf 4,2 controleer na afloop het koelsysteem op lekkage en controleer het koelvloeistofniveau.
paragraaf 4,2 gaat over G12 vloeistof en afvullen bij dieselmotoren , maak ook de voorste koelvloeistofslang van de oliekoeler los, wil je nog aanhaalmomenten weten dan hoor ik wel.
groeten en sucses,
memoscan
 

bluskabouter

Forumguru
mijn dank is groot memoscan.
was al bang dat de hele bumper ervoor weg moest.
het is de auto van mijn vader, hij gaat volgende maand naar zeeland op vakantie en ik vindt het een risico om met een lekkende koeler,( is trouwens een klein lek) deze reis met caravan te doen.
zal je uiteraard van onze "operatie"verslag doen.
nogmaals dank voor de uitgebreide uitleg.

ja... de kleur lavableu zie je niet zoveel in de tour uitvoering die ik zelf rij.
heb hem laten tunen bij JD engineering tijdens een actie van dit forum.
was 105 pk, nu volgens de laptop +/-149 pk.

groetn uut Twente.
 
Bovenaan Onderaan