Instructieboekje digitaal

MusicMacMike

Nieuw lid
Ik heb ook al wat tijd verspeeld in een zoektocht naar een PDF. Niets, maar dan ook niets. Wel een manual van Nexus in de VW uitvoering.
Ik denk dat iemand eens een paar uurtjes achter de scanner moet...

Als mijn machine binnen is, zal ik eens kijken hoeveel pagina's de computer in moeten.

Groet en zon, MMM.

MusicMacMike

Nieuw lid
1 kopie voor eigen gebruik. Als je de auto bezit, is dat naar mijn idee legaal. Niet de intentie om het op het net te gaan plaatsen.
In CZ is dit blijkbaar geen probleem. Daar is een PDF zo te downloaden.

Ik zou ook niet zo 1, 2, 3 kunnen bedenken waarom een auto fabrikant er een probleem mee zou hebben. Het is immers best commerciëel verantwoord als een toekomstige gebruiker even in de handleiding kan snuffelen. Ontelbaar veel fabrikanten zetten hun manual als PDF op hun site.

Op het moment dat je het gaat verspreiden ontstaat er wellicht een copyright probleem.

Persoonlijk wilde ik, alvorens tot de aanschaf over te gaan, even wat zaken nachecken en wilde dat in alle ruste thuis doen. Vandaar mijn zoekactie.

Groet en zon, MMM.

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Wel eens van copyright gehoord?

[/ QUOTE ]

Sorry, maar wat n onzin reactie... Daarbij, als de eigenaar/auteur het zelf beschikbaar zou stellen zie ik niet hoe er sprake is van schending van copyright.
Je wilt niet weten van hoeveel apparatuur er bij de fabrikant online pdf handleidingen beschikbaar zijn. Die verspreiden het liefst handleidingen zo. En waarom: is goedkoper en nodigt meer mensen uit het daadwerkelijk te lezen.

Timothee

Actief lid
Euhm, mijn Tsjechisch is niet zo goed dus ik kan niet zien of er ook op die site PDF's beschikbaar zijn met info over de constructie van bijv. het dashboard.

Een vriend van mij heeft bijv. een CD met info over elk schroefje van zijn BMW. Ideaal als je zelf iets in wilt bouwen in het dashboard. Ik neem aan dat zoiets ook beschikbaar is voor de Skoda?

nomad

Senior Member
Euhm, mijn Tsjechisch is niet zo goed dus ik kan niet zien of er ook op die site PDF's beschikbaar zijn met info over de constructie van bijv. het dashboard.

Een vriend van mij heeft bijv. een CD met info over elk schroefje van zijn BMW. Ideaal als je zelf iets in wilt bouwen in het dashboard. Ik neem aan dat zoiets ook beschikbaar is voor de Skoda?

[/ QUOTE ]

Yep. Zoek maar eens op ETKA 2006

LenK

Forumguru
Yep. Zoek maar eens op ETKA 2006

[/ QUOTE ]

Dat is niet het digitale instructieboekje, maar wel een zeer interessant CDtje.
Is dat ook via "officiele" kanalen te krijgen en tegen welke prijs.

Op Marktplaats zijn er 2 aanbieders. De ene vraagt €30 en de ander €10. Lijkt me niet echt bonafide.

Tallguy

Forumguru
ETKA is een programma dat eigenlijk alleen door dealers gebruikt wordt. Een maat van me heeft een Audi en heeft daarvan een ETKA CD weten te bemachtigen. Echt alles staat erin, hoe je een dashboard los kan maken (welk schroefje waar hoort) en zelfs artikelnummers voor als er wat besteld meot worden.
Als je zoiets voor een O2 kan vinden zou dat echt perfect zijn! Vooral voor de "hobby-bops" onder ons /forum/images/graemlins/wink.gif

higgy

Forumguru
Het rijmt niet bepaald met m'n mailtje hierboven over copyrights (mea maxima culpa /forum/images/graemlins/wink.gif ) maar hou er rekening mee dat van de ETKA's die je vindt met Limewire, 100% (!) bewust besmet is met een virus. Dus niet via Limewire sponzen!

Timothee

Actief lid
ETKA is dan geen instructieboekje, maar wél datgene wat ik graag wilde hebben /forum/images/graemlins/smile.gif Als ik nu iets wil inbouwen, weet ik precies hoe het dashboard in elkaar zit...ik kan dan van tevoren even kijken waar schroefjes e.d. zitten voordat ik iets kapot trek.

Ik ga zo'n cd-rommetje bestellen via marktplaats....voor 10 euro kun je geen bult vallen.

LenK

Forumguru
Ik heb die ETKA gezien. Je moet je er niet van voorstellen dat het een soort build-your-own-skoda handleiding is.
Je ziet wel welke onderdelen er bij elkaar in de buurt zitten en welk onderdeel nummer ze hebben, maar een beeld van hoe iets uit elkaar gehaald moet worden dat heb ik er nog niet uitgehaald.

Timothee

Actief lid
Oh...het leek me wel handig voor het geval ik een keer zelf iets in wil bouwen, zoals een carkit bijvoorbeeld.

Maarja...voor tien euro kan ik natuurlijk geen bult vallen /forum/images/graemlins/smile.gif

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kensei</font><hr />

Een maat van me heeft een Audi en heeft daarvan een ETKA CD weten te bemachtigen. Echt alles staat erin, hoe je een dashboard los kan maken (welk schroefje waar hoort) en zelfs artikelnummers voor als er wat besteld meot worden.

[/ QUOTE ]

Bij Audi heet het Elsa en de versie waar alle modellen tot 2006 in zitten bestaat uit 9 CD´s of zo.. Dus hij mist er wel een paar als hij er maar 1 heeft. Dan zit VW er overigens ook bij..

LenK

Forumguru
Ik heb bij Pon gevraagd of het instructieboekje digitaal beschikbaar is. Antwoord: "Nee". Helaas. /forum/images/graemlins/frown.gif

LenK

Forumguru
Laatste episode:

Gisteravond een mailtje naar Tsjechië. Vanmorgen om 9:00u antwoord. Wat een service (staat het water daar niet zo hoog?), complimenten.

Maar helaas was het antwoord op mijn vraag of er een "Dutch PDF manual" ontkennend. Opnieuw helaas /forum/images/graemlins/frown.gif

Bovenaan Onderaan