Intercooler

DeJee

Lid
Dag leden,

Ik ken er niets van, maar ik ben van plan een intercooler te laten plaatsen. Heeft dit nut op een 1.6tdi gechipt naar 150pk..? Heb ik dan meer vermogen? Nadelen?
Ik hoor het graag :)

Jeremy!

ertromp

Forumguru
En het is zelfs geen vraag of die intercooler in je 1.6TDI zit ................................................die heb je al. :D Toch weer mooi meegenomen of :pieker:

Spierings

Forumguru
Intercooler zit er standaard al op :banghead:

Maar wat wil je bereiken? Nog meer vermogen? Dan kun je beter een 2.0 TDI kopen.

DeJee

Lid
Wat een Slimme jongens hebben we hier..

Danku Joske!
Heeft het nut een GROTERE intercooler te plaatsen? krijg ik dan meer vermogen of blijft dit hetzelfde? geeft dit problemen voor andere onderdelen bv Turbo?

ertromp

Forumguru
Wat een Slimme jongens hebben we hier..

Danku Joske!
Heeft het nut een GROTERE intercooler te plaatsen? krijg ik dan meer vermogen of blijft dit hetzelfde? geeft dit problemen voor andere onderdelen bv Turbo?
Nee door plaatsen grotere intercooler krijg je niet meer vermogen.
Een grotere intercooler heeft pas zin als je de turbo gaat wijzigen en dus meer lucht over die koeler gaat halen

andrehj

Forumguru
Ik snap je niet. Gezien het feit dat je van alles aan je Superb wilt verbouwen ga ik ervan uit dat je deze particulier hebt aangeschaft. Waarom heb je dan niet gewoon een 2.0 gekocht die standaard al 170pk heeft? Als je al dat geld wat je nu in de 1.6 investeert (initiële tuning, nieuwe intercooler + verbouwwerkzaamheden, nieuwe maattuning om motormanagement met grote intercooler om te laten gaan) daarbij legt had je ook makkelijk een tweedehands 2.0 kunnen kopen.
Bovendien moet je je denk ik afvragen hoe gezond het voor het blok is om meer dan 150 pk uit zo'n 1.6 dieseltje te halen...

Rallye

Forumguru
Op het gevaar af om weer voor wijsneus versleten te worden: volgens mij heb ik netjes de vraag beantwoord. Als je iets wilt weten over een grotere intercooler moet je daarnaar vragen.......

Octavia32

Forumguru
Grotere intercooler heeft met een standaard uitrusting (incl Chippen) weinig zin. Het wordt pas echt interessant als je een grotere turbo gaat plaatsen dan heeft een grotere intercooler wel zin.

Maar houd je budget in de gaten.
Ook ik ben aan het kijken voor wat meer pk's maar moet van onderaf beginnen

Chippen altijd oke maar dan als je dan nog niet tevreden ben.
Zou ik deze volgorde aanhouden mits je niet in een keer zo'n €4000 wilt uitgeven.

1 Uitlaat aanpassen (miltek of een andere 2,5" of hoger oplossing)
Hoeft niet meteen een andere downpipe maar wel EGR,Roetfilter en KAT aanpassen
2 Inlaat traject aanpassen (Cold air intake of een andere oplossing)
3 Grotere Intercooler (Audi S3 ,Skoda RS of een APR custom)
4 Downpipe
5 Grotere Remmen (Audi S3,RS of R32)
6 Grotere turbo Hybride of LOBA K04 en nieuwe mapping.

Hoe dan ook een grotere intercooler geeft op dit moment geen significante verbetering t.o.v. je huidige situatie

Tomvw

Lid
Dat zou je moeten kijken met de motor data en het ei diagram van je turbo. Hij kan dan efficiënter worden maar meer vermogen zal tegenvallen. Dan kan je beter ander punten oppakken zoals water injectie.

Bovenaan Onderaan