Interieur: Misschien is het geneuzel, maar toch...

K

konehead

Zoals bij iedereen die een O2 heeft heb ik ook een opbergvakje boven mijn radio. (je weet wel dat klepje met het zilveren randje) Je drukt het klepje in en het klepje gaat vervolgens langzaam open. Perfect z’n extra opbergvakje.

Het volgende: Vanochtend drukte ik het klepje in en net voordat ik los liet viel mijn oog op het zilveren randje. Over dat horizontale randje is een zilverfolie geplakt, dat begint bij mij los te laten!!!!!! Ik ga er niet aan pulleken want dan weet ik zeker dat het lelijk gaat worden. Het is misschien een beetje geneuzel, ik vind bizar dat ze daar folie voor gebruiken. Ik zie me trouwens al bij de dealer komen “Folie heeft los gelaten, doet u maar een nieuw klepje” Btje raar toch?

Heeft iemand dit verschijnsel al vaker gezien?

Mijn O2 is 9 maanden oud, 51000 km

Cheers, Konehead

AMBIO2

Actief lid
Ik heb dat verschijnsel ( nog ) niet.
Maar waarom niet terug naar de dealer, ook voor dat klepje
heb je betaald en daar is tenslotte de garantie voor.

Potje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Mijn O2 is 9 maanden oud, 51000 km

[/ QUOTE ]

amazing.gif

Tsjong! Das geen kattepis in het jaar!

Maarruh, ik zou gewoon teruggaan. Hoort niet zo te zijn natuurlijk!

higgy

Forumguru
Gewoon teruggaan. Bij mij bladderde de (beige) linker armsteun in de deur af. Ook zoiets raars. Is gewoon onder garantie vervangen.

Potje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Gewoon teruggaan. Bij mij bladderde de (beige) linker armsteun in de deur af.

[/ QUOTE ]

Is dat geen leder? Idd erg vreemd!

Zoef

Actief lid
Ik lees steeds meer kwaaltjes en klachten in de verschillende forums. In de autoweek komt Skoda nog steeds zeer goed uit de bus, zowel qua auto's als dealers. Maar als Skoda nu heel hard gaat groeien in verkoop, heb je kans dat er wellicht "Renault/Peugeot" verschijnselen gaan optreden. (slechter in elkaar gezet, minder goede dealers over het algemeen en dergelijke)
Ik hoop maar dat ik er naast zit.
gr.
Zoef

Deje

Lid
Dat zelfde klepje ging bij mij een paar keer "automatisch" open toen de auto afgelopen zomer in de zon stond geparkeerd...
Misschien is dat bedoeld ter bescherming van ´t zilver randje, maar je kunt er in ieder geval beter geen spul van waarde in leggen. Voor je het weet ligt het in de etalage!
/forum/images/graemlins/uitlachen.gif

Wiseguy

Actief lid
Maar dat het los laat, dat kan niet de bedoeling zijn... gewoon mee langs je leverancier.... behoort gewoon tot de garantie.

Frankie

Actief lid
Ik heb deze thread maar ff gezocht voor ik onverhoopt een nieuwe aanmaak. Similar subject:

Ik merkte gister op dat het lederen stuur niet alleen begint te glimmen (staat zo slecht :-/ ), maar nu ook al een beetje loslaat bij de naad linksboven. Ik zorg notabene daar waar mogelijk dat ik niet met vettige fikken aan het stuur kom. Daarbij zag ik vandaag dat het chroom op de pook nu ook al begint te slijten :-/ Gaat wel een beetje erg snel zo. Denken jullie dat de dealer daar iets aan kan/zal doen ? Nu valt t nog mee, maar binnen een paar maanden ziet het er geheid uit alsof de auto jaren oud is.

Zoef

Actief lid
@ frank: Heb je al 100.000 km gereden met je auto??? vanaf november 2004? Dan rijd je stevig door in ieder geval en wellicht dat er dan iets sneller slijtageplekken ontstaan. (alhoewel een kaal lederen stuur niet moet mogen)
gr.
Sandor

LenK

Forumguru
Re: Interieur: Misschien is het geneuzel, maar toc

@Frankie
Je verwacht toch niet dat je auto er na 100k nog ongebruikt uitziet?
Skoda levert een goed product maar normale slijtage zul je toch wel moeten accepteren.
Chroom op je pook: draag je soms een ring? Dat is een bekende beschadiger.
Glimmend stuur: heb je weleens een computertoetsenbord van 1 jaar oud bekeken (glimglim) of de afstandbediening van een TV (weg cijfers)

Frankie

Actief lid
ik heb al 100.000 erop zitten. Ik rij voor de baas het hele land door, dus dat schiet lekker op /forum/images/graemlins/24.gif

Frankie

Actief lid

hey there Lenk... natuuuuuurlijk, ik ben niet dom /forum/images/graemlins/smile.gif... dit is al mijn 3e lease-auto en 6e auto sowieso... Maar wat me zo opviel zijn juist die zaken. De rest ziet er juist nog fris en nieuw uit. In mijn Golf4 had ik hetzelfde verschijnsel met het stuur... Wanneer fiksen ze zoiets nu eens bij VAG ? Ps: ik draag geen ringen !!! /forum/images/graemlins/smile.gif Ik ga gewoon vet klagen binnenkort /forum/images/graemlins/smile.gif Weet je, ik heb het idee dat ze bij mijn dealer weinig ervaring met veelrijders hebben. Een particuliere berijder (&lt;15.000km/jaar ofzo) klaagt over die dingen in de loop der jaren. Bij mij is er iedere maand wel iets !!

JettaFreak

Actief lid

Een lederen stuur is geweldig. Leer vraagt op zich altijd onderhoud, hoe goed geprepareerd dan ook. Op zich zou je je lederen stuur net zo goed als je bommeltjes met enige regelmaat met schoensmeer/stuursmeer moeten behandelen. Doordat je handen altijd enigzins vet afgeven, hoe schoon je ze ook hebt gewassen, wordt het stuur permanent behandeld. Het is dus niet nodig om het stuur nog extra te behandelen. De ene hand is de andere hand niet, zodat het ene stuur sneller zal glimmen dan het andere.

ougie

Forumguru
Frankie, volgens mij valt de jouwe nog steeds in de fabrieksgarantie. Oh, en voor de rest heb ik nog nergens last van.

Ericpeeke

Actief lid

Bij aanschaf van mijn O2 (ex-demo van ruim 10 maanden oud) zag ik ook dat het zilverfolie van het klepje af bladderde. Is zonder problemen onder garantie vervangen (inclusief alles wat er aan vast zat: het hele bakje plus de middelste luchtroosters; alleen het klepje vervangen is blijkbaar niet mogelijk).

Bovenaan Onderaan