Interieurdelen sluiten niet mooi aan

ElScorpione

Forumguru
Het valt me op dat sommige interieurdelen in mijn O3 (2013) niet helemaal mooi aansluiten.

Bijvoorbeeld:
  • Sierlijst rond ventilatierooster (naadje tussen rooster en dashboard)
  • Paneeltje bij binnenverlichting hangt links iets lager dan rechts.
  • Greep van portier aan rechter voorzijde (naadje zichtbaar in vergelijking met deur links)
Bijgaand een paar foto's.

Misschien ben ik een muggenzifter, maar ik stoor me er toch wel een beetje aan en wil dit graag oplossen. Ik ben benieuwd of er meer O3 rijders zijn die dit herkennen en hoe ik deze kleinigheden kan oplossen.

IMG_0541.JPG IMG_0540.JPG IMG_0537.JPG IMG_0536.JPG rsz_img_0538.jpg

Jee13

Forumguru
je dashboardkastje sluit waarschijnlijk ook wat scheef, ik zou paneeltjes los halen en opnieuw monteren

Testedoene

Forumguru
De desbetreffende onderdelen zijn redelijk lomp gemonteerd in vergelijking met dezelfde onderdelen op mijn O3.

De wagen is reeds buiten garantie zie ik? Dan zal er niets anders op zitten dan zelf even te hermonteren!

ElScorpione

Forumguru
De wagen heb ik gebruikt gekocht, maar was me bij de proefrit niet direct opgevallen. En anders was het geen showstopper geweest. Heb inmiddels foto's gevonden van een andere O3 met hetzelfde 'euvel'.

Dus inderdaad zelf maar eens proberen het netjes te doen. Dat ventilatierooster lijkt me lastig. Iemsnd tips hoe dit netjes te doen?

Monteurtje

Forumguru
Deurbekleding is waarschijnlijk keer los gehaald waardoor dat niet mooi zit. Even loshalen en misschien is er wat plastic verbogen.
Kapje bij binnenverlichting kun je niet aandrukken? Kapje wip je er zo uit. Dus ook eenvoudig zelf te doen.
Bij je ventilatierooster heb ik hier een keer wat over gelezen. Volgens mij zelf een nieuw dashboard ingekomen. Omdat er nog steeds een kier zat bij het rooster. Die kier was wel wat groter dan op jou foto

ElScorpione

Forumguru
Dat is inderdaad een spiegeling. Dashboard kasje zit trouwens wel recht.

Vandaag even gekeken. Voor wat betreft het portier is er wat plastic verborgen en het plaatje bij de binnenverlichting heeft beschadigde pinnetjes. Die onderdeeltjes ga ik dus even bestellen. Blijft over het chroom bij het ventilatierooster. Ik ben er nog niet achter of het chroom vast zit aan het ventilatierooster.

riskitalltowin

Actief lid
Deurgreep: is bij mij ook zo sinds de herstelling van het portier na ongeval.

Paneeltje binnenverlichting: is bij mij ook zo sinds het begin. Kan je er gewoon terug induwen maar wipt er wel steeds terug uit.

Ventilatierooster: heb ik niet.

Bovenaan Onderaan