Interieurfilter en airflow

Even een inleiding...Rij wat rond in mijn Octavia 2.0 FSI en vindt het op een gegeven moment wat koud optrekken aan de rechterkant van mijn lichaam..wat zou dat zijn? Luchtfilter aan rechts aan rijderskant blaast gewoon warme lucht...maar uit luchtfilters midden op dashboard komt niks uit...is dat normaal denk ik?
Anyway besluit te stoppen om eens aan de bijrijderskant te kijken. Ik voel daar linksonderin een duidelijke koude luchtstroom de auto inblazen..hmm vreemd...zit een vrij los schotje voor..dus dat wat aan de kant..en voor ik het weet valt dit ding (foto) naar beneden..
Nu heb ik enkele vragen:

1 Wat is dit voor ding?, een interieur filter?
2. Verklaart dit mede de koude luchtstroom links onderin aan de bijrijderskant?
3. Is het bij normaal functioneren van de airflow normaal dat er geen lucht uit de 2 roosters boven op
het dashboard komt? interieurfilter_1.jpg interieurfilter_2.jpg

Monteurtje

Forumguru
Dit is inderdaad het interieurfilter. Deze hoort er niet uit te vallen als de bekleding opzij trekt. Dan heeft die zwarte afdekkap er niet goed in gezeten. Pas een onderhoudsbeurt gehad waarbij die vervangen is?
Dat verklaart zeker de koude luchtstroom. Want dat is de lucht van buiten die de auto in komt en dus nog niet door de kachelradiateur is gestroomd.
Het is goed mogelijk dat uit de middenrooster weining luchtstroom komt. Heb je een climatronic (automatische airco, links en rechts apart te regelen temperatuur)? Als die op auto staat dan bepaalt het systeem waar die het hardst blaast en met welke temperatuur.

Bedankt voor je reactie monteurtje! Had net ook een ouder bericht hier gelezen wat overeen kwam met mijn "geval" en daar las ik ook al van je dat dit het waarschijnlijk het interieurfilter moest zijn. Mijn O2 heeft afgelopen zomer (2012) weer z'n grote beurt gehad...dus wellicht hebben ze het filter toen niet goed geplaatst. Ik neem aan dat ze het filter zo weer kunnen vastmaken bij de garage?

Heb inderdaad een climatronic...dus op jouw afgaand is het gedrag van de midden rooster dan 'normaal'.

Ga morgen ff langs bij de garage want naast dit geintje wil hij ook niet starten vanavond..dus denk dat de accu is overleden..weet jij zou een richtprijs wat een een goede accu voor de O2 moet kosten?

Monteurtje

Forumguru
Voor wat betreft die prijs van een accu weet ik zo niet. Druf ik niet te zeggen. Dat filter kan je er zelf ook wel in zetten. Zoals die op de foto ligt, is net verkeerd om. Dus met de hoge zijkant moet naar het middenconsole gericht zijn. En dan schuif je hem er zo in. En afdekkapje erin drukken en naar rechts schuiven.

Bovenaan Onderaan