Mijn auto heeft vandaag 'n grote beurt gehad (223000 km). De airco is nagezien en koelmiddel vervangen, de interieurfilter is vervangen door koolstoffilter en alle filters brandstof, lucht, olie alsmede distributieriem, spanrollen, waterpomp, koelvloeistof is vervangen. Schade € 637,50 totaal. Tevens heb ik bij 'n bandenbedrijf 4 nieuwe zomerbanden op laten leggen met werk en balanceren mee € 205,- totaal. Uitlijnen moet nog gebeuren maar daar heb ik 'n adres voor in Oss 3 dimensionaal voor € 45,-
In de hoop nu dat ik van die nare luchtjes af ben. Binnenkort moet ik naar mijn zoon in Leiden heen en terug ca 270 km vanuit Helmond, en hoop dat hij, de Fabia 1,2 tdigl, weer fris gaat en blijft ruiken.
In al die oude auto's die ik voorheen heb gehad heb ik maar 1 keer diesellucht binnen gehad en dat kwam door 'n scheurtje in 'n klein slangetje van € 2,50 bovenop het blok vlakbij de gloeibougies. Dat was'n Peugeot 405 GRD uit 1990 die dat deed toen ie al > 300.000 km gereden had. Particulier verkocht voor € 450,- met tellerstand ca 450.000. Rijdt nu taxi in Mauretanië. Hij moest 'n auto hebben met groot koelend vermogen. Die Peus had grote radiator en 2 koelmachines met langzaam (maar toch nog snel) en zeer snel toerental.