Interieurluchtfilter vervangen

SkodaMan

Actief lid
Vandaag heeft mijn dealer het interieurluchtfilter vervangen en tevens de airco gereinigd. Vorig jaar is dit ook gedaan en ik moet zeggen de lucht klaart er van op. Mijn luchtwegen zijn nogal gevoelig en het schoonhouden van het interieur is belangrijk voor mij.

Hoe vaak vervangen jullie het interieurluchtfilter?

VEEJAY

Forumguru
ik had ook een tijdje zweetsokkenlucht maar moest toen van de dealer een paar dagen met airco aan rijden. De geur is toen verdwenen.

Ik heb binnenkort de 90K beurt, maar weet niet of ze de filter bij deze beurt meenemen.

R

Rambolito

Het beste voor het systeem is deze iedere week minimaal even een kwartiertje aan te hebben staan, zo voorkom je condens-, bacterie-, schimmelvorming en kans op lekkages door uitdroging van pakkingen en afdichtingen.

Zelf rijdt ik met mijn climate continue aan, kan geen reden bedenken om 'm uit te zetten.

Waarom zou je je Climate Control uit zetten?? Wordt het te koud? Dan zet je hem toch een of enkele graden warmer. Je kunt de Climate per halve graad regelen. Ik vind de Climate Control van mijn O2BE wel een van de fijnste soort.

De climate control heet toch niet voor niets zo? Of het nu warm of koud is, dat ding regelt de gewenste binnentemperatuur..

SkodaMan

Actief lid
Bij droog weer en een temperatuur van minder dan 18 graden zet ik de airco uit om brandstof te besparen. De airco is weliswaar automatisch maar staat dan wel altijd "aan", ook als het niet nodig is.

De knoppen op je dashboard zitten er niet voor niets. Wil je brandstof sparen en het weer laat dat toe stel de airco dan zo in dat zowel de led voor "auto" en "econ" aan is.

Volgens skoda moet je het interieurluchtfilter eens per jaar vervangen.

Bovenaan Onderaan