Interieurstrips vervangen of veranderen

Ik vind de zilveren strippen in de businessline modellen eigenlijk iets te opzichtig, ik zou liever in antraciet zien of iets dergelijks. Heeft iemand ze al veranderd? Kun je ze gemakkelijk verwijderen? Folie, spuiten of compleet andere strippen?

Wie kan me helpen???

Ze zijn vrij gemakkelijk te verwijderen ik heb dat ook gedaan toen ik m'n Columbus vrijschakeling ingebouwd heb.

Het vervangen wilde ik toen ook doen maar heb dit uiteindelijk niet gedaan.., de lijsten in de deuren, de lijsten bij de bestuurder en passagier in het dashboard zijn ook geen probleem zelfs het frame rond de radio is geen probleem dit is allemaal te koop in diverse stylen van antraciet tot "hout" het probleem is de "asbak" deze is niet te krijgen in bv antraciet en uiteindelijk de reden dat ik het geen van alle vervangen heb.

Kijk bv eens op www.superskoda.com

edit
Ik zie net dat ze tegenwoordig wel alle onderdelen hebben, ik wilde toen de standaard lijsten vervangen voor de "brushed steel" uitvoering wat ook in de Octavia RS zit, en dat is nu wel verkrijgbaar.

Rallye

Forumguru
Het lijkt erop dat de volledige sets (15 pcs) in "hout" en carbon wel een cover voor de asbak bevatten.

ja inderdaad maar hout en carbon hebben eigenlijk niet mijn voorkeur....de donkere sierlijsten zoals die waren op de elegance modellen hebben meer mijn voorkeur

hemi24

Forumguru
De zwarte pianolak uitvoering van de L&K is ook wel aardig; geeft wel een donker interieur...

Monteurtje

Forumguru
De lijsten links en rechts van het stuur en boven dashboardkastje en het frame rond radia en aircopaneel zijn makkelijk te demonteren. Maar de lijsten in de portieren niet. Die zit met gesmolten propjes vast. 1 geheel met het portier. Begin er niet aan. Zou ik zeggen.

Ik ben nu bezig met van twee deuren 1 te maken dus de strips kan je gewoon los boren met een grote ijzer boor aan de binnen kant van je deurpanelen en dan weer met korte schroefjes en ringen monteren . Wel te doen maar neem er wel effe de tijd voor want als je schroef te lang is be je de sjaak.
Maak nu van een Combi deur een Hb deur omdat de boven kant van een Hb langer is.

Jee13

Forumguru
Ik heb het ook gedaan, is niet moelijk, kost alleen wat tijd

Losboren met overmaatse boor en inlijmen met hobbylijmpistool, er staan fotos in mijn topic

turboturbo

Forumguru
Lijmen of kitten - daar moest ik ook aan denken toen ik dit topic las. Lijkt me makkelijker te verwerken en minder kans op schade door evt te lange schroeven.

Bovenaan Onderaan