Interieurventilator piept als ik naar rechts stuur

Mijn skoda heeft een raar "probleem".

Als ik naar rechts heen stuur, komt er bij mijn interieurventilator een rare piep / fluit toon weg.
Dit gebeurt alleen als ik rij. Als ik stil sta gebeurt het niet.

Maakt niet uit of die in stand 1/2/3/4 staat.
Alleen als die op 0 staat, is het wel afgelopen.

Van het weekend de ventilator er eens uit gehaald, en schoon gemaakt. Zag er allemaal wel goed uit, en geen onbalans in de motor of fan.
Ook direct alles eromheen maar een schoon gemaakt.
Het interieur filter heb ik ook maar direct vernieuwd.

Iemand toevallig bekend met dit probleem? Of toevallig een ventilator wat ik kan proberen? Zou ook zonde zijn als ik een nieuwe kocht, en dat niet het probleem was.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes, Erwin.

Antera

Donateur
Dat sturen lijkt me toeval of je moet de pomp van de stuurbekrachtiging/riem horen maar je hebt het duidelijk over je ventilator.

Ordinarrator

Actief lid
Ik herken het geluid wel van mijn faab, maar dan alleen met remmen. En vooral bij vochtig weer. Nog niet de moeite genomen om de boel te demonteren/testen maar wel al het interieurfilter vervangen. Dat het alleen met sturen is zou in zoverre toevallig kunnen zijn dat het alleen optreed als er in een bepaalde richting druk wordt uitgeoefend.

ik dacht altijd dat het een lager was wat versleten was, op zich niet duur maar echt een pokkewerk om te vervangen. Maar die wijsheid heb ik ook maar van dit forum...

Bovenaan Onderaan